«خدمات پس از فروش» گلوگاه مبارزه با قاچاق لوازم خانگی

دهقانی نیا با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق لوازم خانگی گلوگاهی به نام «خدمات پس از فروش» وجود دارد، گفت: سامانه شناسه کالا به همراه سامانه گارانتی ذیل سامانه جامع تجارت برای درج شناسه رهگیری، گلوگاه را مدیریت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حمیدرضا دهقانی‌نیا» شب گذشته (چهارشنبه 4 تیر) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق لوازم خانگی گلوگاهی به نام «خدمات پس از فروش» وجود دارد، گفت: سامانه شناسه کالا به همراه سامانه گارانتی ذیل سامانه جامع تجارت برای درج شناسه رهگیری، گلوگاه را مدیریت می‌کنند.

 

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: ۹۶۰ هزار کد هگیری تاکنون برای لوازم خانگی صادر شده و به مرحله ایی رسیده ایم که برای ادامه مراحل بعدی می‌توانیم اقدام کنیم.

 

او افزود: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حدود ۸۰ درصد شناسه کالا و شناسه رهگیری را ثبت کرده اند و این روند فزاینده است.

 

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توصیه کرد: خریداران لوازم خانگی هنگام خرید، حتما کد رهگیری ۱۳ رقمی روی بسته بندی کالا را بررسی کنند.

 

او گفت: با اجرای این طرح ابزار تشخیص برای مردم و بازرسان ایجاد شده و کالایی که شناسه رهگیری ندارد، خدمات پس از فروش به آن تعلق نمی‌گیرد و کالای قاچاق محسوب می‌شود./

کد خبر 942436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha