نظارت استاندارد بر واحدهای تولیدی و خدماتی لرستان

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۱۵۷ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی تحت پوشش و تاسیسات گاز پرکنی استان انجام شد.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: استاندارد مداری در ارائه خدمات و تولید کالا معیاری صحیح برای انتخاب آگاهانه مصرف‌کننده، ضامن توسعه و زبان مشترک کیفیت و مرغوبیت کالاهاست، نظارت بر استانداردها در استان سمنان بستر رقابتی سالم برای تولیدکنندگان به منظور ورود به بازارهای جهانی و همکاری‌های بین‌المللی پدید آورده است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان از  نظارت استاندارد بر واحدهای تولیدی و خدماتی لرستان خبرداد و افزود: در سه ماهه اول سال جاری 157 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی تحت پوشش و تاسیسات گاز پرکنی استان انجام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ها در راستای حمایت از سلامت و حقوق شهروندان و نظارت بر تولید به تعداد 151 مورد نمونه برداری از فرآورده های تولیدی استان در محل واحد تولیدی اعم از خط تولید و یا انبار انجام گرفت و جهت آزمون به آزمایشگاه های اداره کل و آزمایشگاه های همکار ارسال شد.

 

قنبریان اذعان داشت: بر اساس ماده 19 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کارشناسان استاندارد مجازند به دستور سازمان استاندارد به محل های تولید، بسته بندي، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و يا خدمات مشمول استاندارهاي اجباري وارد شوند و به بازرسي و نمونه برداري بپردازند.

 

مدیرکل استاتدارد لرستان اظهار کرد: استاندارد گواهی بر مرغوبیت کالاها است و معیارهای سنجش این نشان در طول تاریخ همواره تغییر کرد و امروزه مصرف کننده‌ها به غیر از نشان محصولات، تاریخ تولید و انقضا و نشان استاندارد آن را نیز بررسی می‌کنند.

کد خبر 942536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha