سرافکندگی تروریست ها در برابر سربلندی رهبری جانباز

مستبدان غربی مدعی تروریست‌پروری کشوری هستند که رهبر آن، خود جانباز یک حادثه تروریستی است. تروریست هایی که از حمایت اتهام زنندگان.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، یک روز پیش از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی رئیس دیوان عالی قضایی کشور بود و 45 روز بود که بنی‌صدر را از سمت خود عزل کرده بودند که گروهک فرقان، آیت الله خامنه ای را هنگام سخنرانی در مسجد ابوذر تهران مورد هدف عملیات تروریستی خود قرار داد و ایشان از ناحیه دست راست خود دچار مجروحیت شدند.

ششم تیرماه سال 60 یادآور عملیات تروریستی نافرجامی است که تروریست‌های این گروهک که شاخه‌ای از سازمان منافقین بودند با قرار دادن ضبط صوت بمب‌گذاری شده دنبال می‌کردند.

آن زمان از برنامه ثابت هفتگی آیت‌الله خامنه‌ای، امام جمعه وقت تهران و نماینده رهبر انقلاب در شورای‌عالی دفاع این بود که شنبه‌ها برای سخنرانی و پاسخ به شبهات به یکی از مساجد جنوب شهر تهران بروند که آن روز قرعه به نام مسجد «ابوذر» در محله فلاح افتاده بود.

میان سخنرانی ایشان اختلالی در صدا ایجاد شد که منشأ آن ضبط صوتی بود که در سمت چپشان قرار داده بودند که به فضل الهی باعث شد بلندگو سوت کشیده و باعث شد مجریان مراسم جای ضبط صوت را تغییر داده و در سمت راست ایشان قرار دهند.

بعد از انفجار، «آقا» با یک چرخش 45 درجه‌ به طرف چپ جایگاه افتادند و اولین محافظ خودش را بالای سرشان رساند و تلاش کرد ایشان را به بیرون از مسجد منتقل کند.

روایت این محافظ آیت‌الله خامنه‌ای بعد از سوءقصد، اینگونه است: «هرطور بود راه را باز کردیم و خودم برگشتم پشت تریبون، ضبط ‌صوت مثل یک دفتر 40 برگ از وسط باز شده بود. با ماژیک قرمز هم روی جداره داخلی‌اش نوشته بودند: اولین عیدی گروه فرقان به جمهوری اسلامی!»

 
ترور آیت الله خامنه ای‎

با هر زحمتی که بود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به بیمارستان بهارلو واقع در پل جوادیه منتقل کردند. وخامت حال ایشان مسأله‌ای بود که تمامی پزشکان حاضر در صحنه به آن اذعان می کنند. در نهایت بعد از چند عمل جراحی به علت عدم امکان کنترل امنیتی این بیمارستان، ایشان را برای ادامه درمان با هلی کوپتر به بیمارستان قلب شهید رجایی منتقل کردند.

دکتر میلانی که از پزشکان معالج رهبر معظم انقلاب بود، روند مداوای آیت‌الله خامنه‌ای را چنین بازگو می‌کنند: «جراحت خیلی سنگین بود، سمت راست بدن پر از ترکش و قطعات ضبط صوت بود، حتی یکی از ترکش‌ها زیر گلوی آقا جا خوش کرده بود. قسمتی از سینه ایشان کاملاً سوخته بود. یکی دو تا از دنده‌ها هم شکسته بود. دست راست هم کاملاً از کار افتاده بود و از شدت ضربه ورم کرده بود. استخوان‌های کتف و سینه کاملاً دیده می‌شد. 37 واحد خونی و فراورده‌های خونی به آقا زده بودند که خود این تعداد، واکنش‌های انعقادی را مختل می‌کرد... دو سه بار نبض آقا افتاد و چند بار مجبور شدیم پانسمان را باز کنیم و دوباره رگ‌ها را مسدود کنیم... خیلی عجیب بود، انگار هیچ چیز به اراده ما نبود.»

 
ترور آیت الله خامنه ای

گروهک فرقان ضمن اینکه نتوانستند به هدف شوم خود در روز ششم تیرماه سال 60 برسند و آیت الله خامنه ای را به شهادت برسانند، باعث شدند ایشان به خاطر مجروحیت در جلسه فردای آن روز در دفتر حزب جمهوری اسلامی حضور نداشته باشند؛ همان جلسه ای که منافقین کوردل با اقدام تروریستی خود باعث شدند آیت الله بهشتی(ره) و یارانش به شهادت رسیده و داغی بر دل ملت ایران بنشیند.

بخشی از پیام امام خمینی(ره) خطاب به آیت‌الله خامنه ای بعد از بهبود حال عمومی ایشان و شکست منافقین در رسیدن به هدف شوم خود به این شرح بود: «اکنون دشمنان انقلاب با سوءقصد به شما که از سلاله رسول اکرم(ص) و خاندان حسین بن علی(ع) هستید و جرمی جز خدمت به اسلام و کشور اسلامی ندارید و سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب می‌باشید، میزان تفکر سیاسی خو و طرفداری از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند. اینان با سوءقصد به شما عواطف میلیون‌ها انسان متعهد را در سراسر کشور بلکه جهان جریحه‌دار نمودند... من به شما خامنه‌ای عزیز، تبریک می‌گویم که در جبهه‌های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده، و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم.»

 
ترور آیت‌الله خامنه‌ای

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در نخستین مصاحبه خود در بیمارستان پس از ترور، جان‌باختگی و ارادتشان را نسبت به حضرت امام خمینی(ره) ابراز کرده و فرمودند: «من بدین وسیله از همین جا عرض سلام و ارادت بی‌پایان خودم را خدمت امام امت می‌کنم و به ایشان عرض می‌کنم که در مقابل حوادثی این چنین، ما هیچ انتظاری نداریم و توقعی نداریم که کمترین رنجشی به خاطر ایشان بنشیند. ما معتقدیم که «سر خمّ می سلامت، شکند اگر سبویی.»

به گزارش خانه ملت، حال که 39 سال از آن فاجعه می گذرد، کشورهای غربی به دنبال این هستند که کشورمان را تروریست‌پرور معرفی کنند در حالی که خود با ایجاد گروهک‌های تروریستی مختلف و تجهیز آنها به خصوص با حمایت برخی از کشورهای خودفروخته منطقه، جان هزاران نفر را به خطر انداخته و باعث اشاعه پدیده شوم تروریسم شده اند.

در این میان جمهوری اسلامی با اهدای خون 17هزار شهید ترور یکی از بزرگ‌ترین کشورهایی است که قربانی حوادث تروریستی در جهان شده و شخصیت‌های تأثیرگذار بسیاری را از دست داده اما همچنان مسیر آزادگی و حمایت از مظلومان را می پیماید./

کد خبر 942669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha