همایش «خواهر خورشید» ویژه دهه کرامت توسط کانون شمیم ولایت برگزار شد

زارع ثانی با اشاره به اینکه باید توجه داشت که امامان ما به خصوص حضرت امام رضا(ع) کرامات بسیاری دارند و این کرامات به عنوان اعجاز شناخته می شوند، گفت: همایش «خواهر خورشید» ویژه دهه کرامت در کانون شمیم ولایت مشهد برگزار شد.

«محمد زارع ثانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن گرامیداشت آغاز دهه پر خیر و برکت کرامت گفت: نامگذاری دهه اول ماه ذی‌العقده به دهه کرامت که مزین به تولد حضرت معصومه و امام رضا (ع) است، تبلور منزلت، عزت، شرافت، انسانیت، رافت، مهربانی، احسان، جوانمردی و سخاوت است که از درگاه این خواهر و برادر سرچشمه می‌گیرد و برکات وصف ‌ناپذیری را به همراه دارد.

 

مدیرکانون شمیم ولایت مشهد افزود: همه بنی آدم بر اساس کلام خدا از کرامت ذاتی برخوردار هستند و باید این داشته را به فعلیت برسانیم و همگان می دانیم الگوهای کرامت انسانی، اهل بیت (ع) هستند، اینها چهره هایی هستند که راه نیل به کرامت بالفعل را به ما می آموزند و مسیر هدایت را با گفتار و اعمال برای ما منور کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه پایه و اساس فرهنگ دینی ما بحث کرامت است و همه باید دست به هم دهیم هرچه بیشتر از این دهه که پیش رو داریم بهترین استفاده را کنیم، افزود: اتحاد، انسجام، تبادل افکار و همکاری بهترین راه برای برگزاری جشن های دهه کرامت است.

 

زارع ثانی گفت: به کانون فرهنگی شمیم ولایت مسجد جوادالرضا(ع) و همکاری مرکز نیکوکاری جوادالائمه، کمیته امداد امام(ره)، دفتر توسعه و تسهیلگری محلات انصار و اروند و پایگاه خدمات اجتماعی وابسته به بهزیستی همایش خواهر خورشید برگزار و از ۵۰ دختر فعال در محلات اروند، انصار و موعود تقدیر شد.

 

مدیرکانون شمیم ولایت مشهد افزود:«کرامت» به معنای جایگاه، منزلت، ارزش، عزت، حرمت، شرافت، انسانیت، پاکی از آلودگی، بخشش، جوانمردی و سخاوت است لذا این دهه با میلاد باسعادت حضرت معصومه (س)، بانوی کرامت آغاز می شود و به همین خاطر دهه کرامت نامیده شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید گفت که کار دهه کرامت بیشتر جشن های مردمی است و همه کسانی که خدمت می کنند با عشق و علاقه به میدان آمده اند، اظهارکرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که مردم نسبت به ایام ولادت ‌ها و شهادت‌های حضرات معصومین(ع) توجه و دقت ویژه‌ای دارند و دهه کرامت هم در حقیقت یادواره‌ای از بزرگی خاندان اهل بیت(ع) و تجلی کمالات انسانی است.

کد خبر 942740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha