احیای پلیس قضایی می‌تواند یک بازوی توانمند برای قوه قضاییه باشد

حجت‌الاسلام اکبری بابیان اینکه پلیس قضایی از ابتکارات شهید بهشتی بود، گفت: مسئولان قوه قضاییه تلاش دارند این پلیس را احیا کنند که اگر پلیس قضایی منحل نمی‌شد و تکامل پیدا می‌کرد بسیاری از مشکلات که در امر رسیدگی پرونده‌ها وجود دارد به وجود نمی‌آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام«محمدصادق اکبری» امروز(6تیر) در پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران بابیان اینکه هفته قوه قضاییه فرصتی مغتنم است برای بیان برخی از عملکردها، تلاش‌ها و مجاهدت‌های سنگربانان عدالت در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: قرآن کریم جایگاه قضاوت را بسیار خطیر و رفیع می‌داند تا جاییکه قضاوت را از آن خود دانسته است و در مرحله بعد به ائمه معصومین (علیهم‌السلام) واگذار کرده است.

 

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران بابیان اینکه دستگاه قضای نظام اسلامی وظایف مهمی دارد، افزود: اجرای عدالت، بسط عدل و گسترش داد در میان همه مردم برخورد با ظالم و احقاق حق مظلوم از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضا در حکومت اسلامی است.

 

وی بابیان اینکه مسئول قوه قضاییه در حکومت اسلامی باید از علم و دانش حقوقی و فقهی بهره کافی داشته باشد، آراسته به زینت تقوا و عدالت باشد مدیر و مدبر و شجاع باشد، گفت: قوه قضاییه در حکومت اسلامی نقش مهمی در حیات جامعه دارد و مسئولیت این دستگاه باید به فردی که این ویژگی‌ها را دارا باشد واگذار شود ازاین‌رو در دوران انقلاب اسلامی شهید بهشتی برای این مسئولیت انتخاب‌شده بود.

 

حجت‌الاسلام اکبری افزود: یکی از ماندگارترین یادگاران دوره ریاست شهید بهشتی گسترش عدل و داد و احترام گذاشتن به قوانین مطابق با شرع و اسلام است.

 

وی بابیان اینکه شهید بهشتی توجه به عدالت در همه مراحل رسیدگی به پرونده‌های قضایی را موردتوجه داشتند، اظهار کرد: این شهید والامقام استقلال دستگاه قضا و قضات را نهادینه کردند.

 

حجت‌الاسلام اکبری بابیان اینکه دانشکده علوم قضایی و علوم الهی تأسیس کردند و بسیاری از قضات و کارکنان قوه قضاییه فارغ‌التحصیلان این دانشکده هستند، تصریح کرد: شهید بهشتی معتقد بودند بر اساس قضاوت سنتی نمی‌شود قوه قضاییه‌ای که در تراز جمهوری اسلامی است اداره کرد و نیازمند بهره‌گیری از حوزه و دانشگاه است و این دانشکده را راه‌اندازی کردند که امروز برکات این اقدام شهید بهشتی را شاهد هستیم.

 

وی بیان کرد: پلیس قضایی را این شهید والامقام تشکیل دادند، مسئولان قوه قضاییه تلاش دارند این پلیس را احیا کنند که اگر پلیس قضایی منحل نمی‌شد و تکامل پیدا می‌کرد بسیاری از مشکلات که در امر رسیدگی پرونده‌ها وجود دارد به وجود نمی‌آمد.

 

رئیس‌کل دادگستری مازندران اذعان کرد: احیای پلیس قضایی می‌تواند یک بازوی توانمند برای قوه قضاییه باشد.

 

حجت‌الاسلام اکبری بابیان اینکه آیت‌الله رئیسی در رأس قوه قضاییه راه شهید بهشتی را ادامه می‌دهد، افزود: مبارزه با فساد که یک آسیب جدی است و در بخش‌های مختلف کشور نفوذ پیداکرده را در حال ریشه‌کنی است.

 

وی تأکید کرد: اولویت دستگاه قضا مبارزه با مفاسد اقتصادی است و ما در این راستا هم اصلاح ساختارها و هم برخورد با مفسدان را در دستور کارداریم.

کد خبر 942746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha