متقین براساس حق و عدالت قضاوت می کنند

حجت الاسلام یحیی احمدی زاده گفت: طبق آیات سوره مبارکه حجرات، از نشانه های متقین این است که بر اساس حق و عدالت قضاوت کند و در اجرای حق میان دوست و غریبه فرقی قرار ندهد و همه در نزدش یکسان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۶ تیر حجت الاسلام «یحیی احمدی زاده» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، گفت: طبق آیات سوره مبارکه حجرات، از نشانه های متقین این است که بر اساس حق و عدالت قضاوت کند و در اجرای حق میان دوست و غریبه فرقی قرار ندهد و همه در نزدش یکسان باشند.

امام جمعه موقت قلعه گنج افزود: یکی دیگر از نشانه های انسان پرهیزکار، اصلاح و آشتی میان برادران دینی، دوستان، آشنایان و اقوام است و از سایر نشانه های اهل ایمان این است که اهل تحقیق و بررسی هستند.

وی بیان کرد: اهل ایمان وقتی می خواهند کاری را انجام دهند ابتدا فکر کرده و جوانب کار را در نظر می گیرند و هنگامی که می خواهند سخنی بر زبان آورند، فکر کرده و سنجیده سخن می گوید.

حجت الاسلام احمدی زاده اظهار کرد: انسان متقی نباید فکر و گمان بد نسبت به دیگران داشته باشد، بعضی از این گمان ها موجب گناه می شود و نباید انسان در کار، زندگی دیگران تجسس کرده و یا پست سر مردم حرف بزند زیرا غیبت کردن مانند خوردن گوشت برادر مرده است.

خطیب موقت جمعه قلعه گنج با اشاره به هفتم تیر سالروز شهادت بهشتی، ابراز کرد: حضرت امام خمینی (ره)، فرمودند؛ بهشتی مظلوم زیست، مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود، وی مرد علم، قلم، بیان، مبارزه، سیاست و اسوه تشکیلات انقلاب بود.

وی با بیان این مطلب که افشای حقوق بشر آمریکایی در ۲ بخش داخلی و خارجی است، اظهار کرد: در بخش داخلی می توان به تبعیض نژادی، نقض حقوق شهروندی برای سیاه پوستان، نقض حقوق پناه جویان، نقض آزادى و حقوق انسانی مسلمانان، نقض حقوق زنان و استفاده جنسی و تبلیغاتی از آنها، نقض حریم خصوصی و نقض حقوق مطبوعات و رسانه اشاره کرد.

حجت الاسلام احمدی زاده عنوان کرد: حمایت از تروریسم داعش، النصره، موساد، سیا، حمایت از رژیم کودک کش ال سعود و رژیم اشغال گر اسرائیل، بخش افشای خارجی حقوق بشر آمریکایی است.

وی در خاتمه به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، ترور نافرجام امام خامنه ای توسط منافقان کور دل، هفته قوه قضائیه، شهادت شهید بهشتی و یارانش، به حمله  ناو آمریکایی به هواپبمای مسافربری ایران اشاره کرد.

کد خبر 942750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha