دستگاه قضایی به دنبال جلب اعتماد و رضایتمندی عموم مردم است/ برخورد قاطع با مخلان بازار

دهقانی با بیان اینکه دستگاه قضا با اخلالگران، گرانفروشان و آنان که مسبب گرانی هستند برخورد قاطع خواهد کرد، گفت: دستگاه قضایی برای جلب اعتماد عمومی جامعه و رضایتمندی مردم و اجرای برنامه‌های تحولی ریاست قوه قضاییه تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دادگستری استان ایلام، ظهر امرزو(۶ تیر) در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد:  دستگاه قضایی به رسالت الهی خود در امر برقراری عدل و داد پایبند و در احقاق حق هیچ مرزی را نمی‌شناسد.

 

« علی دهقانی» با بیان اینکه دستگاه قضایی در استان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جلب اعتماد عمومی جامعه و رضایتمندی مردم و اجرای برنامه‌های تحولی ریاست قوه قضاییه تلاش می کند، گفت: حفظ حقوق مردم و خواسته‌های قانونی افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند و همچنین بالا بردن شأن و منزلت دستگاه قضایی نزد مراجعان و مخاطبان در راس اقدامات و برنامه ریزی‌های دادگستری استان ایلام است.

 

وی با اشاره به کاهش موجودی و مختومه شدن 26 درصد از پرونده های دادگستری استان، یادآور شد: یکی از اولویت های دادگستری استان رسیدگی به پرونده های به جا مانده از سال های گذشته  بوده و بر همین اساس سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۲۴۳ پرونده به محاکم قضایی استان وارد شد که در مجموع ۱۲۹ هزار و ۵۶۹ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه شد که از این تعداد ۵ هزار و ۳۲۶ پرونده مربوط به سال های قبل بوده است.

 

رئیس دادگستری استان ایلام با بیان اینکه راه اندازی سامانه ثنا به منظور سرعت بخشی به فرآیند دادرسی را از برنامه های دستگاه قضا بوده است، تصریح کرد: سرعت در رسیدگی و رفع موانع اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضایی استان ایلام است و این امر با حفظ  حقوق شهروندی و  کرامت انسانی مراجعین و اصحاب دعوی همراه خواهد بود.

 

دهقانی گفت: توسعه شوراهای حل اختلاف و تقویت روحیه صلح و سازش با استفاده از ظرفیت بزرگان و مصلحان ایلات و طوایف از برنامه های دیگر دستگاه قضا در استان است و بر این اساس نیز ۹۵ درصد پرونده های ارجاع شده به شوراهای حل اختلاف استان مختومه و ۳۵ درصد کل پرونده ها به صلح و سازش منجر شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به گرانی برخی از اقلام اساسی مرود نیاز مردم و اهمیت کنترل بازار، بیان کرد: ضرورت دارد تا جلسات ستاد تنظیم بازار به صورت هفتگی برگزار شود، همه باید به وظایف خود در  زمینه مبارزه با گرانی عمل کنیم و بر این اساس دادستانی مرکز و مراکز شهرستان ها با هر گونه کوتاهی برابر قانون ورود و برخورد قانونی را به عمل خواهند آورد.

 

رئیس دادگستری استان ایلام  با تاکید بر اینکه دستگاه قضا با اخلالگران، گرانفروشان و آنان که مسبب گرانی هستند برخورد قاطع خواهد کرد، گفت: از تمام ظرفیت ها برای برخورد قاطع با گرانفروشی و اخلال گران در بازار استفاده می شود.

کد خبر 942752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha