کارنامه برجام در بازار/دیپلماسی ما برگرفته از مکتب قرآن است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه تحصیل کرده های دانشگاه گلاسکو و سانفرانسیسکو در عرصه اقتصادی و سیاسی به مردم ما ضرر های بدی زدند گفت: دیپلماسی ما برگرفته از دانشگاه و مکتب قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های امروز(جمعه، ۶ تیر) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر شهید بهشتی و ۷۲تن از یارانش را که منافقین کور دل به شهادت رساندند، گفت: انقلاب و نظام ما مردمی است و ما پیرو این شهدا و امام شهدا هستیم.



امام جمعه سنگر در ادامه به اوضاع اقتصادی این روزها اشاره و بیان کرد: در بازار می بینم که درد گرانی تا کجا فریاد می کند.



وی افزود: چیزی که مردم با آن روبرو هستند تورم افسار گسیخته ای است که نشان از قول‌های عمل نکرده برخی از مسئولینی است که می‌گویند ما بازار و قیمت ها را کنترل می کنیم اما در نهایت  قیمت ها دست چهار نفر دلالی است که به صغیر و کبیر رحم نمی کنند.
 

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: این موضوع خیلی برای نظام اسلامی دردناک است چرا که ما با رشادت ها و مقاومت های مردانی مثل حضرت امام خمینی( رحمة الله) و امام خامنه ای (مدظله العالی) و شهدایی همچون حاج قاسم ها افتخارات بزرگی را در دنیا در عرصه نظامی، علمی، مقاومت و استکبارستیزی کسب کردیم و سربلند هستیم.



وی با تاکید بر اینکه متاسفانه تحصیل کرده های دانشگاه گلاسکو و سانفراسیسکو در عرصه اقتصادی و سیاسی به مردم ما ضررهای بدی رساندند اظهار کرد: دیپلماسی ما برگرفته از دانشگاه گلاسکو نیست بلکه ما از مکتب و دانشگاه قرآن دیپلماسی را یاد گرفته ایم.



حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: قرآن متذکر شده است که با دشمن دوستی نکنید و با آنها نگوئید و نخندید چرا که آنها راضی نمی شوند مگر اینکه از آنان تبعیت محض داشته باشیم.
 

وی با اشاره به اینکه ما کارنامه برجام را در بازار می بینیم، گفت: دلار ۲۰هزار تومانی، سکه بهار آزادی هشت میلیونی، افزایش قیمت مرغ و بالا رفتن قیمت مسکن و... این کارنامه برجام است اما متاسفانه برخی از مسئولین دولتی ما به جای آنکه التیام درد مردم باشند بیشتر روی این زخم ها نمک می پاشند.



حجت‌الاسلام محمدیان با استناد به قرآن کریم و بیان اینکه آنچه خداوند برای ما نسخه پیچیده، خیر و صلاح ماست، تصریح کرد: فقط دولت ما مقصر نیست بلکه کسانی که برخی از مسئولین ناکارآمد را آوردند نیز مقصرند.



امام جمعه سنگر اذعان کرد: در قضیه برجام شما جاسوسان نفوذی را دیدید که ذخایر ارزی و طلای این مملکت مثل سکه (حدود ۸۰ تن طلا و ۱۸ میلیارد دلار) را آزاد کردند و در بازار ریختند که سر از اربیل عراق در آورد.


وی با انتقاد از اینکه در قضیه بنزین سیستم های اطلاعاتی کشورهای اطرافمان حتی قطر اعلام کردند که در روز مبعث حضرت رسول چنین اتفاقی می‌افتد، مملکت به هم می‌ریزد و عده ای به دنبال اغتشاش هستند گفت: چطور آنها می دانستند اما شما نمی دانستید و دقیقا همان نسخه را اجرا کردید؟!.


وی این تورم افسارگسیخته را فشار بر قشر ضعیف و آسیب پذیر دانست و افزود: مردم باید هوشیار شوند چرا که علت این تورم فشار بر مردم و به تبع آن فشار به رهبری است تا ایشان بر سر میز مذاکره با جانیانی مثل ترامپ بنشینند.



حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: اینها را شما در قالب یک پازل ببینید، چرا که آمریکایی که به قول سیاستمداران خودش در حال افول و غرق شدن است به هر چیزی چنگ می اندازد تا چند نفر دیگر را با خودش به پایین بکشد.



وی افزود: مسئولین باید بدانند که مردم مطلع هستند و بازی نمی خورند، این مملکت باید به دست همین مردم اداره شود چرا که این مسند را مردم به ما دادند لذا سازمان ها و نهادها دقت کنند که در برابر چه کسی می ایستند؟.



وی در ادامه با قدردانی از روش و منش احمدی، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در اول انقلاب مساجد سنگر، امید و آمال مردم بودند و اینکه این نماینده امروز قبل از ظهر و برپایی نماز جمعه جهت پاسخگویی به مطالبات مردم در مسجد حاضر شدند کار خیر و پسندیده است.



امام جمعه سنگر با ابراز امیدواری از تداوم این کار خاطرنشان ساخت: ایشان رزمنده، ایثارگر و آزاده هستند و با این حرکت ها مردم ما امیدوار می شوند و می بینند که هنوز آرمان‌های حضرت امام (ره)و انقلاب اگر چه در بعضی جاها کمرنگ شده است ولی هنوز عده ای پایبند این آرمان ها هستند.

کد خبر 942810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha