تجهیز ۲۷ خانه ورزش روستایی در خراسان جنوبی همزمان با دهه کرامت

عزیزی گفت: ۲۷ خانه ورزش روستایی به مناسبت دهه کرامت و هفته مبارزه با مواد مخدر، در روستاهای خراسان جنوبی تجهیز و راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن عزیزی» پیش از ظهر امروز (۷ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: توجه به زیرساخت های ورزشی و ورزشکاران روستایی از اولویت های کاری ما در سال ۹۹ خواهد بود‌.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از راه اندازی و تجهیز ۲۷ خانه ورزش روستایی به مناسبت دهه کرامت و هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت:با توجه به اینکه حدود ۴۲.۵ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی هستند، اقتضای عدالت تأمین فضاهای ورزشی و امکانات مرتبط با آن در مناطق روستایی است.


 

عزیزی با بیان اینکه از ابتدای امسال هفت خانه ورزش روستایی تجهیز شده است، ادامه داد: امکانات ورزشی ارسالی به روستاهای خراسان جنوبی با توجه به نیاز هر روستا شامل تشک کشتی، دوچرخه، میز پینگ پنگ، میز شطرنج و فوتبال دستی است.

 

وی بیان کرد: هزینه تجهیز و راه اندازی هر خانه ورزش روستایی حدود ۱۰ میلیون تومان است که در مجموع این ۲۷ خانه ورزش روستایی با اعتبار ۲۷۰ میلیون تومان تجهیز خواهد شد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۹۰درصد منابع تجهیز خانه‌های ورزش توسط وزارت ورزش و جوانان تأمین می‌شود، افزود: از این ۲۷ خانه ورزش تعداد ۶ خانه ورزش در زیرکوه، هشت مورد  در قاین، هفت مورد در طبس، ۲ مورد در سرایان و در بخش مرکزی فردوس، بشرویه، نهبندان و سربیشه نیز هر کدام یک خانه ورزش روستایی تجهیز می شود.

 

عزیزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲۷۰ خانه ورزش روستایی در خراسان‌ جنوبی وجود دارد، عنوان کرد: با تجهیز این ۲۷ خانه ورزش روستایی، هفت مورد خانه ورزش مدارس روستایی و ۶مورد خانه ورزش محلات تعداد خانه های ورزش روستایی در سطح استان خراسان جنوبی به ۳۱۰ مورد خواهد رسید.

 

وی بیان کرد: همچنین در مرحله بعدی نیز ۲۵ خانه ورزش روستایی خراسان‌ جنوبی در قالب کاروان امید و نشاط تا پایان تیرماه تجهیز می‌شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: تربیت مربیان و داوران از بین نوجوانان ورزشکار مناطق روستایی و ایجاد باشگاه‎‌های ورزشی در روستاهای پرجمعیت استان از دیگر برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در مناطق روستایی است.

 

عزیزی با اشاره به وجود ۷۳ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در خراسان‌ جنوبی، گفت: تکمیل و افتتاح این پروژه های نیم تمام ورزشی نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 


به گفته وی هدف گذاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برای سال جاری افتتاح ۳۷ پروژه ورزشی است که تاکنون ۱۳ مورد آماده افتتاح و بهره برداری شده است.

 

کد خبر 943048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha