آمریکا با سیاست های جاه طلبانه به دنبال بازتعریف تروریسم است

حاجی زاده گفت: آمريكا به ويژه در سال هاي پس از يازده سپتامبر سعي به بازتعريف تروريسم و اَشكال و شيوه هاي مبارزه با آن بر اساس سياست هاي جاه طلبانه خود را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حاجی زاده» شامگاه امروز (شنبه 7 تیر) در جمع مدیران دستگاه های اجرایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: حقوق بشر و حاكميت قانون بايد سنگ بناي مبارزه عليه تروريسم قرار گيرد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان  ادامه داد: ايالات متحده آمريكا به ويژه پس از حوادث يازدهم سپتامبر و با سوء استفاده از فضاي رواني ايجاد شده از اين حوادث، به اصلاح و تدوين قوانين داخلي مبارزه با تروريسم خود پرداخت كه به زعم اين قلم، موارد متعددي از قواعد آمره حقوق بين الملل و اصول بنيادين حقوق بشر را نقض کرده است.

 

حاجی زاده گفت: مهمترين موارد نقض موازين حقوق بشري به واسطه قوانين داخلي و رويه هاي اجرايي دولت آمريكا  شامل حق مصونيت مكالمات، حق تفهيم اتهام با ذكر ادله ظرف مدت معين، حق مصونيت از تعرضات جسماني يا خود اتهامي در اثناي بازجويي، تضییع حقوق اقلیت ها و بي توجهي به موازين مسلم حقوق بين الملل و سعي در ايجاد قاعده سازي يكجانبه در اين عرصه است.

 

وی افزود: نتيجه آنكه ايالات متحده آمريكا به ويژه در سال هاي پس از يازده سپتامبر ٢٠٠١  با در پيش گرفتن يك جانبه گرايي حقوقي و با توسل به قوانين داخلي خود سعي بر بازتعريف تروريسم و اَشكال و شيوه هاي مبارزه با آن بر اساس سياست هاي جاه طلبانه خود را دارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان ابراز داشت: بسیاری از این مسائل در تعارضي آشكار با حقوق بنيادين انسان ها و اصول مسلم حقوق بين الملل است که به بارتوليد تروريسم و گسترش و تقويت گروه هاي تروريستي منجر شده است.

 

کد خبر 943274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha