انتقادپذیر باشیم

مصلحی گفت: انسان، منهای امید، هیچ است. پس امید به آینده برای حل و رفع ایرادات مراکز استانی خود را تقویت کنید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، مجید مصلحی، مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری در نخستین روز از سی‌وهشتمین نشست سراسری رؤسای مراکز استانی حوزه هنری که هفتم تیرماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزاری شد، با اشاره به رویدادهای حاصل از ویروس کرونا و تأثیراتش روی فعالیت‌های فرهنگی گفت: همواره باید تأثیرات کرونا بر شرایط مدیریتی خود را در نظر بگیریم و آماده رویدادهای ناشی از آن در اجرای برنامه‌های خود باشیم.

مصلحی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که کرونا در ستاد مرکزی حوزه هنری ایجاد کرد، گفت: ما نیز در مدیریت مرکزی حوزه هنری با کرونا دچار مشکلاتی شدیم و با توجه به عدم بودجه لازم، عدم همکاری هنرمندان به دلیل مراقبت‌های سلامتی آنها و ... مواجه بودیم، در حالی که منجر به رویدادهای خوبی از جمله برپایی کارهای هنری مثل نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی به صورت مجازی شد.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری افزود: به هر حال مراقب باشیم کرونا موجب کم‌کاری و خمودی ما نشود و بهانه‌ای برای عدم فعالیت نباشد. ما باید از تهدیدهای کرونا فرصت‌های تازه‌ای را برای فعالیت فراهم کنیم.

مصلحی در خصوص بازنشستگی آقای مؤمنی و خداحافظی ایشان از ریاست حوزه هنری گفت: تغییر ریاست حوزه هنری ربطی به کار ما ندارد، چرا که همه ما یک نظام تکلیفی داریم و باید به آن بپردازیم. پس نباید خود را درگیر گمانه‌زنی‌ها کنیم و ذهن خود را از وظایفی که بر عهده داریم منحرف کنیم.

وی در همین راستا با اشاره به نظریه مقاومت رهبری گفت: هر جا مقاومت کردیم موفق بودیم. پس شما هم با امید پیش بروید و به نیروهای خود امید بدهید و در مقابل افکار منفی مقاومت کنید.

مصلحی افزود: نگاهتان را به تغییر رئیس حوزه هنری عوض کنید. تغییر، دلیلی بر رویدادهای ناگوار برای شما نیست، چراکه در بسیاری از تغییرات رویدادهای مثبت و سازنده‌ای شکل گرفته است. پس با تعویض نگاهتان به این تغییر، آن را به فرصتی برای بهتر شدن و حل شدن برخی مشکلاتی که در نظرتان است تبدیل کنید. بهتر است به جای اینکه افکار خود را درگیر اینکه؛ چه می‌شود و چه خواهد شد، کنید به فکر این باشید که از این تغییر چگونه مطالبات استان خود را که تاکنون به هر دلیلی وصول نشده است محقق کنید.

وی ادامه داد: به هر حال می‌توان از زوایای گوناگون به هر رویدادی نگاه کرد و از آن رویداد بهترین دستاوردهای مطلوب را کسب کرد.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری در ادامه با تأکید بر اهمیت انتقادپذیری و بهره‌برداری از آن در راستای عملکردی مناسب‌تر گفت: انتقادپذیر باشیم. همانند باغبانی که هنگام کار با گل‌های رُز زیبای باغ، خارهای آن گل‌ها وارد دستش می‌شود. هنرمندان هم همانند گل‌هایی هستند که انتقاداتشان همانند خارهای همان گل‌های رز است. پس تحمل کنیم و با صبوری انتقادها را بشنویم و اگر به‌جا، درست و سازنده است از آن برای بهتر شدن کار خود بهره ببریم.

وی افزود: انسان، منهای امید، هیچ است. پس امید به آینده برای حل و رفع ایرادات مراکز استانی را قدرتمند کنید.

مصلحی ادامه داد: در برابر موضع حق، موضع حق بگیریم و در مقابل موضع باطل هم موضع باطل بگیریم و دست از محافظه‌کاری برداریم.

وی در پایان گفت: نگاه شما در ادامه این مسئولیت باید به گونه‌ای باشد که محکم روی پاهای خود بایستید و اخذ قوه کنید، اگر قوه‌هایتان دچار سایش شده است و یا اینکه کاستی‌هایی دارد، آنها را برطرف کنید. در این صورت است که می‌توانیم فعالیت‌های خود را به اهدافی که داریم نزدیک و انشاءالله برسانیم.

در ادامه این نشست نیز مهدی حبیبی مدیر منابع انسانی حوزه هنری ضمن توضیحاتی در مورد شرایط استخدامی و تغییر وضعیت کارمندان پروژه‌ای و شرکتی به سطوح بالاتر به پرسش‌های رؤسای مراکز استانی حوزه هنری درخصوص جذب نیرو و پی‌گیری امور این موضوع پاسخ داد.

گفتنی است، سی‌وهشتمین نشست سالانه رؤسای مراکز استان‌های حوزه هنری ۷ تا ۹ تیرماه به میزبانی حوزه هنری مرکز در حال برگزاری است.

کد خبر 943336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha