مجتمع قالی بافی در ایلام راه اندازی می شود

سرپرست سازمان صمت استان ایلام گفت: یک مجتمع قالی بافی با ظرفیت اشتغال ۳۰۰ نفر در ایلام راه اندازی می شود.

«رضا محمدرحیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با همکاری بخش خصوصی یک مجتمع قالی بافی متمرکز با اصول فنی، مهندسی و بهداشتی با ظرفیت اشتغال برای ۳۰۰ نفر در ایلام ایجاد خواهد شد.

 

وی افزود: استان ایلام با تولید فرش‌های مرغوب دستباف یکی از قطب‌های اصلی تولید فرش در کشور است و به همین منظور برای استفاده از این ظرفیت بزرگ، مجتمع متمرکز تولید فرش دستباف با رعایت اصول فنی، مهندسی و بهداشتی در ایلام احداث می شود.

 

سرپرست سازمان صمت استان ایلام تصریح کرد: در استان ایلام به دنبال اجرای نقشه های مدرن برای گسترش صادرات هستیم و طراحان ما هم کمک کنند که انجمن طراحان فرش را تقویت کنیم. 

 

محمدرحیمی اضافه کرد: در خصوص قطع بیمه بافندگان فرش، بازرسی‌ها باید هوشمندانه باشد و از نمایندگان مجلس می خواهیم که سختی کار بافندگان، معافیت های مالیاتی و مشکلات ارزی فرش را پیگیری کنند.

 

سرپرست سازمان صمت استان ایلام رفع مشکلات ارزی خرید مواد اولیه، تخصیص تسهیلات کم بهره، تخصیص بودجه آموزشی فرش، بیمه بیکاری، تهیه بسته های حمایتی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی را از مهم ترین نیازهای صنعت فرش استان دانست.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ هزار بافنده فرش در استان ایلام فعالیت دارند که ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از این تعداد دارای بیمه تامین اجتماعی هستند.

کد خبر 943373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha