طلاب جهادگران و خادمان قرآن و عترت هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: طلاب خادم قرآن و عترت هستند و لباس آنها لباس جهاد است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی»، در جلسه درس اخلاق که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: مومنان حقیقی در مسیر سیر و سلوک به خود یاس و ناامیدی راه نمی‌دهند.

وی افزود: خداوند طلاب و کسانی را که برای کسب علوم دینی به تحصیل می‌پردازند دوست دارد و این افتخار بزرگی است که برای آنها عزت، محبوبیت و قداست ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی درباره شئون دیگر طلبگی بیان کرد: طلاب با کسب معارف از آیات و روایات ائمه معصومین(ع) به نزدیک‌ترین مسیر رسیدن به خداوند و قرب الهی آگاهی پیدا می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طلاب در مسیر کسب معرفت از نظر مالی قناعت‌پیشه هستند، عنوان کرد:‌ تقسیم روزی بندگان به خداوند متعال است ما نباید تصور کنیم که رزق و روزی انسان به خاطر طلبگی کم می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه طلاب خادم قرآن و عترت هستند و لباس آنها لباس جهاد است، ابراز کرد: حوزه علمیه سنگر و جبهه طلاب است که طلاب در آن از معارف الهی سیراب و عالم می‌شوند بنابراین در ابتدای ورود باید نسبت به جایگاه آن آگاهی داشته باشند.

وی افزود: طلاب باید ذکر عملی داشته باشند یعنی در مسیر بندگی خداوند متعال نسبت به تجملات دنیوی بی‌تفاوت باشند در این صورت از روزی بی‌کران الهی بهره خواهند برد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه حوزه علمیه کارخانه آدم‌سازی است، اظهار کرد: در مسیر طلبی ابتدا باید نسبت به انسان کامل معرفت پیدا کرد، آیات قرآن کریم انسان کامل را معرفی می‌کند که مصداق بارز آن امروز امام زمان(عج) هستند.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید غضب و شهوت خود را کنترل کرده و در تحصیل علم جدی باشند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پایان گفت: در مسیر سربازی امام زمان(عج) طلاب با کسب علم، تزکیه نفس،‌ عبادت و بندگی الهی یکدیگر را یاری کنند.

کد خبر 943428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha