امامزادگان اسلام و ولایت را در این مرز و بوم ماندگار کردند

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه امامزادگان ریشه های اسلام هستند که در ایران اسلامی ریشه دوانده اند، گفت: امامزادگان اسلام و ولایت را در این مرز و بوم ماندگار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جشن بزرگ «دهه کرامت» همراه با گرامی داشت روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه و آزادسازی یک نفر زندانی جرائم غیر عمد امروز (8 تیر ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل کار، رفاه و تامین اجتماعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، رئیس حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل امامزاده مختار (علیه السلام) یاسوج برگزار شد.

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این آئین، با بیان اینکه سرمایه های یک کشور و جامعه به انسان های آن برمی گردد، گفت: اگر این انسان ها شخصیت های حقیر فکری و فرهنگی باشند، قیمت آن جامعه به اندازه افراد آن است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر شخصیت های یک جامعه از جهت اخلاقی، فکری و فرهنگی بزرگ باشند، آن جامعه از نظر معنوی و اخلاقی در سطح بالایی قرار می گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، امامزادگان را ستارگان عالم اخلاق، معنویت، عزت، شرافت و انسانیت دانست و ادامه داد: باید به زندگی در جوار مضجع شریف آنها افتخار کنیم.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 225 امامزاده ثبت شده در سامانه جامع بقاع متبرکه کشور دارد که این موضوع افتخار بزرگی برای استان محسوب می شود.

 

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: این استان 200 هزار جمعیت سادات دارد و این موضوع از افتخارات فرهنگی، سیاسی، مذهبی و ملی استان کهگیلویه و بویراحمد است، زیرا در کشور چنین جمعیت ساداتی شاید در یک استان نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه امامزادگان ریشه های اسلام هستند که در ایران اسلامی ریشه دوانده اند، اضافه کرد: امامزادگان اسلام و ولایت را در این مرز و بوم ماندگار کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امامزادگان در زمان حیات مبلغ اسلام بودند و امروز مضجع شریف آنها هدایت گر مردم است.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: اداره اوقاف و امور خیریه باید برای امامزادگان برنامه های سازمان یافته داشته باشد که به برکت نظام جمهوری اسلامی، این مکان های مقدس امروز به یک پایگاه فرهنگی و مذهبی تبدیل شده اند.

 

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر تقویت ظرفیت بقاع متبرکه و امامزادگان، گفت: باید ظرفیت سازی در زمینه موقوفات صورت گیرد.

کد خبر 943493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha