درخواست دو سازمان«ADHRB» و «BIRD» برای پایان دادن به شکنجه زندانیان در بحرین

دو سازمان بین المللی از جامعه بین الملل خواستند تا به شکنجه زندانیان در بحرین پایان دهند و فرهنگ مصونیت را در این کشور رواج دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البحرین الیوم، سازمان «آمریکایی‌ها برای حقوق بشر و دموکراسی در بحرین» (ADHRB) و «موسسه حقوق و دمکراسی»(BIRD) از جامعه بین الملل خواست تا  به شکنجه زندانیان پایان دهند و فرهنگ مصونیت را در این کشور گسترش دهند.

 

این دو سازمان در بیانیه مشترکی به مناسبت روز جهانی کمک به قربانیان شکنجه که مصادف با روز 26 ژوئن بود، با قربانیان شکنجه ابراز همبستگی کردند.

 

این بیانیه تاکید دارد: وضعیت حقوق بشر در بحرین با وجود تعهد مقامات این کشور برای اصلاحات وخیم است. کمیته مخالفت با شکنجه در سازمان ملل متحد در سال 2017 میلادی به شدت نسبت به اهانت و سوء استفاده سازمان یافته از افراد بازداشت شده توسط پلیس بحرین انتقاد کرد.

 

براساس این بیانیه، استفاده از شکنجه و اعدام ضد مخالفان ادامه دارد و هنوز بیشتر رهبران مخالف از جمله دکتر «عبدالجلیل السنکیس»، «عبدالوهاب حسین»،«حسن مشیمع»، «محمد حبیب المقداد» و «عبدالهادی الخواجه» در شرایط بد زندان جو بازداشت هستند.

 

در این بیانیه آمده است: زندانیان سیاسی با اهمال کاری پزشکی روبه رو هستند و مسئولان زندان آل خلیفه با زندانیان برخورد نامناسب و غیر انسانی دارند.

 

این دو سازمان در بیانیه مشترکی هشدار دادند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و اهمال کاری پزشکی سازمان یافته، زندگی زندانیان سیاسی سالمند به شدت در خطر است و بیشتر این زندانیان از شرایط بهداشتی بد در رنج هستند.

 

کد خبر 943501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha