استقبال کشاورزان گلستانی از کشت پنبه

موسی خانی گفت: کشاورزان گلستانی امسال نسبت به سال گذشته استقبال بهتری برای کشت محصول پنبه داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی موسی خانی» ظهر امروز (یکشنبه 8 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کشت پنبه در استان گلستان از اردیبهشت ماه و پایان خرداد اتفاق افتاده است.

 

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: امسال کشاورزان نسبت به سال گذشته استقبال خوبی داشتند و عمده مزارع پنبه نیز در استان سطح سبزی دارد.

 

موسی خانی یادآور شد: برخی از مزارع زود کاشت ما در مرحله فاز زایشی قرار دارد و کشاورزان قبل از این مرحله عملیات وجین و سله شکنی را انجام دادند و باید تراکم لازم را حفظ کنند.

 

وی گفت: 6 تا هفت بوته در هر متر مربع باید در اراضی کشاورزی پنبه وجود داشته باشد و در غیر این صورت کاهش غوزه و گل های بوته پنبه را شاهد خواهیم بود.

 

رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: مزارعی که وارد فاز زایشی می شوند باید از نظر تغذیه، آبیاری و کنترل آفات اقدام کنند و معمولا کشاورزان با دیدن نخستین گل های پنبه نسبت به آبیاری اقدام می کنندکه می توانند از کودهای ازته نیز در زمان آبیاری بهره ببرند.

 

موسی خانی بیان کرد: در مزارع دیرکاشت نیز باید مرحله داشت را به خوبی انجام دهند و با مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به مبارزه با آفات اقدام شود.

کد خبر 943505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha