مسجد «بشارت» ، جاذبه گردشگری در «پدروعبد» اسپانیا

مسجد «بشارت» که در «پدروعبد» منطقه ای در استان «کوردوبا» اسپانیا واقع شده است یکی از مساجد مشهور این کشور به شمار می رود.

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: مسجد «بشارت» که در «پدروعبد» منطقه ای در استان «کوردوبا» اسپانیا واقع شده است یکی از مساجد مشهور این کشور به شمار می رود.

 

این مسجد که متعلق به گروه مسلمانان احمدیه در اسپانیا است از اهمیت تاریخی بسیار بالایی برخودار است.

 

نمای سفید مسجد بشارت زیبایی و محبویبت زیادی به آن بخشیده است.

 

 

مسجد «بشارت» که در سال 1982 میلادی ساخته شده ،دارای دو مناره بسیار زیبا است که اصول معماری اسلامی در آن به کار گرفته شده است.

 

سنگ بنای این مسجد در روز نهم اکتبر سال 1980 میلادی  گذاشته شد و در نهایت در روز 10 سپتامبر سال 1982 میلادی فتتاح شد.

 

 

مسجد بشارت اولین مسجد هدفمند بود که از زمان به پایان رسیدن حکومت مسلمانان در اسپانیا در پایان قرن 15 میلادی ساخته شد و به همین دلیل نام آن را بشارت به معنای «خبر خوش» گذاشتند.

 

وجود این مسجد تاریخی در منطقه ای بسیار کوچک که فقط  24 کیلومتر مربع مساحت و نزدیک به سه هزار نفر جمعیت دارد زیبایی و اهمیت خاصی به این منطقه بخشیده است.

 

 

در بخش گردشگری هم مسجد بشارت کمک شایانی به ««پدروعبد» کرده است چرا که بسیاری از گردشگران برای بازدید از این مسجد زیبا به این منطقه می آیند.

 

مسجد بشارت از معدود مسجدی است که هیچ گونه تغییری در آن از زمان افتتاح تا کنون صورت نگرفته است و دقیقا به همان شکل از نظر مکان و ظاهر ساختمان باقی مانده است.

 

 

کد خبر 943550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha