اگر اهتمام مقام معظم رهبری نبود، حوزه هنری حذف یا ادغام می شد

رییس سابق حوزه هنری با بیان اینکه باید دادمان جوانی خوش ذات با قدرت مدیریتی است، گفت: آینده حوزه هنری بهتر از حال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، محسن مومنی شریف امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس حوزه هنری که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، گفت: 10 سال پیش در چنین زمان هایی بود که قرار بود این امانت را از دست آقای بنیادیان بگیرم، متاسفانه زحمات ایشان کمتر دیده شد. در آن زمان شخصیت محترم، مبلغ و مجاهدی از سودان را دیدم، او حجت الاسلام شیخ ابراهیم انصاری نام داشت که توانست میلیون ها نفر را ارادتمند مکتب تشیع کند و یک روز قبل از شهادت نامه ای به من نوشت که امروز جایش در این بخش خالی است.

 

رییس اسبق حوزه هنری خاطرنشان کرد: پشت این تریبون شهدای زیادی از جمله حاج قاسم سلیمانی، سردار همدانی و ابو مهدی مهندس صحبت کردند. مقام معظم رهبری به حوزه هنری اهتمام زیادی دارند و اگر اهتمام ایشان نبود، حوزه هنری یا ادغام می شد و یا حذف. اهتمام مقام معظم رهبری پشتوانه بزرگی برای حوزه هنری و رییس آن آقای دادمان است.

 

وی ضمن تبریک به محمد مهدی دادمان اظهار کرد: شاکرم که در این انتخاب جزو مشاوران حجت الاسلام قمی بودم. از سال گذشته اعلام کردم که می خواهم بعد از 30 سال بازنشسته شوم. وقتی می گوییم جوانان نباید فقط حرف بزنیم، باید در عمل نشان دهیم و جا را برای آنها خالی کنیم. خوشحالم که جانشین ام دادمان است، جوانی خوش ذات که طی جلساتی که با او داشتم به این ویژگی او پی بردم. مطمئنا آینده حوزه هنری بهتر از حال خواهد بود.

 

مومنی شریف عنوان کرد: هفت هشت سال پیش در جمع دوستانی بودیم که یکی از آنها پرسید اگر قرار باشد حوزه هنری را در قالب هنرمندی تجسم و معرفی کنید، آن هنرمند کیست، گفتم سید مرتضی آوینی. آوینی ایمان و باور قوی داشت، در حوزه اخلاق دقیق بود، هنرمندی را بهانه ای برای بی اخلاقی نمی دانست و دانش گسترده در حکمت اسلامی و فرهنگ تمدن غرب از دیگر ویژگی های او بود، به حفظ مرزهای انقلاب در ساحت هنر و رسانه اهتمام داشت و نسبت به کژی ها واکنش نشان می داد و رویش ها را ارج می نهاد. آوینی هوشمند، مدیر و مقتدر بود

کد خبر 943632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha