آغاز پویش «اصناف شیراز در استفاده از ماسک»

هاشمی گفت: در سه مکاتبه جداگانه با اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز، مدیران پاساژها و مراکز تجاری شیراز و مدیران فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای برای پیوستن به پویش «اصناف شیراز در استفاده از ماسک» دعوت و ابلاغ شده است.

«سید محمود هاشمی» در حاشیه جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونای اتاق اصناف مرکز استان فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: در سه مکاتبه جداگانه با اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز، مدیران پاساژها و مراکز تجاری شیراز و مدیران فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای برای پیوستن به پویش «اصناف شیراز در استفاده از ماسک» دعوت و ابلاغ شده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس افزود: به مدیران پاساژها و مجتمع های شیراز برای استفاده از ماسک توسط متصدیان واحدهای صنفی مستقر در مراکز تاکید شده است.

وی اضافه کرد: در مکاتبه اتاق اصناف مرکز استان با متولیان پاساژها و مراکز تجاری شهر شیراز علاوه بر توصیه به استفاده از ماسک تاکید شده است که تمامی مکان های عمومی این مجتمع ها به صورت مستمر گندزدایی و ضد عفونی شود و هر گونه موارد مشکوک به دستگاه های مرتبط سریعا گزارش شود.

هاشمی تصریح کرد: یکی از موارد مهمی که اتاق اصناف مرکز فارس بر آن در این مکاتبات تاکید کرده است، چاره اندیشی برای امکان تهیه و خرید ماسک و دستکش توسط مشتریان در هنگام ورود به فروشگاه ها به شمار می رود تا مشتریان در زمان ورود به سهولت امکان خرید این اقلام را داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس با اشاره به گند زدایی و ضد عفونی انبارها و سطح فروشگاه ها گفت: اتاق اصناف استان در مکاتبالت خود با این مراکز بر ضد عفونی مستمر و روزانه انبارها، سطح فروشگاه ها و کالاهای موجود نیز تاکید کرده است.

هاشمی ادامه داد: از تمامی همکاران در اتحادیه های صنفی نیز، استفاده از ماسک در واحدهای تحت نظارت آنها نیز خواسته شده است تا با استفاده از ماسک، توسط متصدیان در اصناف مختلف، همشهریان نیز به این کار در زمان مراجعه به واحدهای صنفی تشویق شوند.

وی از شهروندان درخواست کرد: لازم است تا شهروندان با توجه به آمار نگران کننده شیوع کرونا با همدلی و کار گروهی مانع شیوع بیشتر این ویروس منحوس شوند.

هاشمی تاکید کرد: اتاق اصناف مرکز فارس علاوه بر حضور در ستادهای استانی و شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا خود را ملزم به اجرای مصوبات آن در سطح استان و شهرستان می داند.

وی افزود: اتاق اصناف مرکز استان خود را در کنار کادر زحمتکش درمان می داند و از تلاش تمامی پرستاران و پزشکان این عرصه قدردانی می کند و ارائه برخی خدمات از سوی اصناف فارس را به این ایثارگران مایه افتخار می داند.

هاشمی از طرح تشدید نظارت بر بازار در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی استان خبر داد و گفت: در این طرح جدید علاوه بر نظارت و بازرسی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی بر اساس مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک توسط متصدیان واحدهای صنفی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

 وی اعلام کرد: شهروندان هر گونه شکایت، انتقاد و پیشنهادات خود را در این خصوص می توانند با شماره 32340000 واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز فارس و شماره 124 واحد بازرسان سازمان صمت فارس اطلاع دهند.

گفتنی است، جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونای اتاق اصناف مرکز استان فارس شامگاه یکشنبه 8 تیر برگزار شد.

کد خبر 943697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha