حجم مبادلات پی وی سی دو برابر دومین کالای بورس کالا در گروه پتروشیمی است

محتشمی پور با اشاره به اینکه حجم مبادلات پی وی سی دو برابر دومین کالای بورس کالا در گروه پتروشیمی است، گفت: این محصول پیش از این که سر از بازار سیاه در بیاورد در حال انبار شدن است و تولیدی با آن انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «رضا محتشمی پور» شب گذشته (یکشنبه 8 تیر) در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: امسال میانگین تقاضای برای پی وی سی هفته‌ای ۱۹ هزار تن است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، تقاضا حدود ۱۰ هزار تن بود.

 

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران افزود: تقاضایی که روی تابلو بورس می‌آید جمع مجوز‌هایی است که آماده خرید هستند و بر اساس این در یک ماه گذشته کاهش ثبت ظرفیت‌های تقاضا در سامانه بهین یاب را داشته ایم.

 

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران گفت: اکنون شرایطی وجود دارد که خریداران پی وی سی برای دریافت سهم بیشتر حداکثر تقاضا را ثبت می‌کنند.

 

محتشمی پور افزود:​ البته با توجه به افزایش نرخ ارز و رونق تولید داخلی و صادرات، بخشی از این تقاضا مربوط به افزایش تولید است، اما در شرایط کنونی پی وی سی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.

 

وی گفت: حجم مبادلات پی وی سی دو برابر دومین کالای بورس کالا در گروه پتروشیمی است و این محصول پیش از این که سر از بازار سیاه در بیاورد در حال انبار شدن است و تولیدی با آن انجام نمی‌شود.

 

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران افزود:​ وزارت صمت در محاسبات خود همیشه نرخ ارز نیمایی را قرار می‌دهد در حالی که بازار هیچ وقت خود را با این ارز تطبیق نمی‌دهد.

 

محتشمی پور گفت: آنچه که در تابلوی بورس ایران برای پی وی سی بوده هیچ زمانی ۳۰ درصد بالای قیمت فوب خلیج فارس نبوده است. قیمت کالا در تابلو بورس بر اساس نرخ ارز آزاد است.

 

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران گفت: هیچ نمونه‌ای از مدیریت عرضه در چند ماه اخیر برای پی وی سی ندیده ایم و عرضه‌ها کامل در سقف امکان انجام شده است./

کد خبر 943713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha