دفاع فلسطینی ها از مسجدالاقصی در برابر شهرک‌نشین‌های یهودی

جمعی از فلسطینی ها برای مقابله با حملات صهیونیست ها، برای محافظت از مسجدالاقصی به این مکان مقدس آمدند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «فلسطین آنلاین»،‌ منابع محلی فلسطین گزارش دادند: 87 شهرک نشین که در بین آنها، 30 طلبه دینی یهود نیز بودند به مسجدالاقصی حمله کردند.

 

این حمله با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی صورت گرفت. شهرک نشینان از «باب المغاربه» وارد مسجدالاقصی شدند و در بخش های مختلف آن گردش کردند.

 

در همین راستا، جمعی از فلسطینی های اراضی 1948 میلادی برای اقامه نماز و محافظت از مسجدالاقصی به سوی این مکان مقدس آمدند.

 

این اقدامات با هدف مقابله با حملات مکرر صهیونیست ها صورت گرفته است.

 

از سویی دیگر، مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد: حامیان ملت فلسطین، روز یکشنبه(۸ تیر ماه) تجمعی را مقابل پارلمان نروژ در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت طرح الحاق کرانه باختری و غور اردن که هدف از آن نابودی مسئله فلسطین است، برگزار کردند.

 

این تجمع به دعوت جنبش فتح و سفارت فلسطین در نروژ در شهر اسلو برگزار شد.


از سوی دیگر، فلسطینی های مقیم آلمان و حامیان آنان نیز با برپایی تجمعی در شهر برلین اعتراض خود به طرح الحاق کرانه باختری و دیگر توطئه های دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین را نشان دادند.

 

تجمع کنندگان ضمن اعلام حمایت از ملت فلسطین، بر ضرورت درخواست از سیاستمداران آلمانی برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر صهیونیستی و اتخاذ موضعی واضح و روشن در قبال الحاق اراضی فلسطینی تاکید کردند.

 

آن ها همچنین تاکید کردند که مسئله فلسطین، مسئله اصلی و مرکزی امت عربی بوده و خواهد بود.

 

تجمع کنندگان با امضای طوماری و ارسال آن برای پارلمان آلمان، خواستار اعمال تحریم و مجازات های سنگین بر ررژیم صهیونیستی در صورت الحاق اراضی فلسطینی شدند.

 

کد خبر 943735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha