حضور فعال جوانان در عرصه امر به معروف و نهی از منکر

قاسمی گفت: در حال حاضر شاهد حضور فعال جوانان در عرصه امر به معروف و نهی از منکر هستیم و مردم عموماً می توانند از دستگاه ها و نهاد های اجرایی مطالبه گری کنند و ستاد نیز در چارچوب قانونی تعریف شده از آنان حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» شامگاه (۸ تیر) در گفت و گوی زنده تلویزیونی در شبکه استانی خاوران با تبریک دهه کرامت، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر دو شاخصه ارزشمند در اسلام هستند که اگر در جامعه احیا شوند، امنیت و آسایش جامعه تامین و باعث پیشرفت می شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در گذشته برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خلاء قانونی وجود داشت، اظهار کرد: خوشبختانه در سال 94 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد، که در این قانون وظیفه تعیین سیاست ها، آموزش، هدایت و نظارت بر اقدامات با ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی ادامه داد: بایستی توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر شامل دستگاه ها و مردم است و متوجه قشر خاصی نیست، مردم عموماً می توانند از دستگاه ها و نهاد های اجرایی مطالبه گری کنند و سئوالات خود را بپرسند و ستاد نیز در چارچوب قانونی تعریف شده از آنان حمایت می کند.

 

سردار قاسمی بیان کرد: یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شوراها در سازمان ها و گروه ها در بخش مردمی است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی افزود: دستگاه ها و سازمان ها وظیفه حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر را دارند، و موظفند از گروه های امر به معروف و نهی از منکر حمایت و با نظارت ستاد استانی، برنامه های ارزشی را اجرا کنند.

 

وی در ادامه گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف هر یک از دستگاه ها را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مشخص نموده، تا هر یک از دستگاه ها متناسب با وظایف در حوزه اختیارات وارد این مسئله شوند و دستگاه ها موظفند در محیط خود ترویج امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشند.


سردار قاسمی با اشاره به وظیفه افراد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و اجتماعی است که بر عهده همه افراد قرار دارد، هیچ مقام و مسئولی نمی تواند مانع امر به معروف و نهی از منکر شود.

 

وی افزود: هدف عالیه از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گسترش معروف و حذف منکر از جامعه است، که این امر، رسالت سنگینی است که بر دوش همه پیامبران و ائمه اطهار است و ممکن است نتوانیم به طور کامل آن را اجرا کنیم.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: برخی از افراد به دلایل مختلفی از جمله تعارفات، نسبت های خانوادگی یا ترس از آینده، موفق به انجام امر به معروف و نهی از منکر نمی شوند، اما وظیفه مردم در بحث امر به معروف و نهی از منکر از مسئولان سنگین تر است، در صورت سکوت مردم ممکن است، مسئول نالایق بر جامعه حاکم شود.

 

وی ادامه داد: افرادی که برای گروه های امر به معروف و نهی از منکر انتخاب می شوند بایستی دوره های آموزشی لازم را بگذرانند و این افراد باید به حوزه های معروف و منکر اشراف داشته باشند و حلال و حرام شرعی را بدانند و پس از ارزیابی ها و تایید، کارت گروه های امر به معروف و نهی از منکر را دریافت می کنند.

 

وی در پایان گفت: همانطور که در همه عرصه ها شاهد حضور فعال جوانان هستیم، در امر به معروف و نهی از منکر نیز این حضور فعال دیده می شود، توصیه من به این افراد سعه صدر و رفتار با حوصله و آرامش است.

 

 

کد خبر 943760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha