ادعای همکاری مراکش و سازمان صهیونیستی رد شد

مقامات دولتی در مراکش گزارش روز جمعه سازمان عفو بین الملل مبنی بر جاسوسی این کشور از روزنامه نگاران را رد کرد و اعلام کرد دولت مراکش هیچ رابطه با صهیونیستها ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، مقامات دولتی در مراکش گزارش روز جمعه سازمان عفو بین الملل مبنی بر جاسوسی این کشور از روزنامه نگاران را رد کرد و اعلام کرد دولت مراکش هیچ رابطه با صهیونیستها ندارد.

 

هفته گذشته خبری درباره ارتباط شرکت فناوری اسرائیلی ان اس او (NSO Group) واقع در تل آویو با مقامات مراکشی منتشر شده بود. در این خبر آورده شده بود که دولت مراکش از این شرکت اسرائیلی تجهیزات جاسوسی خریداری می کند.

 

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای خواستار آزادی زندانیان سیاسی در مراکش شده بود. این سازمان ادعا کرده بود مراکش از روزنامه نگاران جاسوسی می کند. «عمر رادی» روزنامه نگار مراکشی اخیراً توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

 

مقامات مراکش در بیانیه ای از سازمان عفو بین الملل خواستند برای ادعای خود شواهد و مدارک صحیحی ارائه کنند.

 

سازمان عفو بین الملل گفت مقامات مراكش از نرم افزار Pegasus  برای جاسوسی و شنود تلفن همراه عمر رادی روزنامه نگار مراکشی استفاده می کردند. این روزنامه نگار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. او متهم به انتشار پست های توئیتری علیه دولت است.

 

NSO در ایالات متحده با همکاری سرویس پیام رسانی واتس اپ به دلیل جاسوسی در فضای مجازی علیه فعالان حقوق بشر و دیگران مورد شکایت قرار گرفته است.

 

این شرکت اسرائیلی می گوید نرم افزارهای خود را برای مبارزه با تروریست ها به دولت ها می فروشد ولی ظاهراً تا کنون از نرم افزارهای این شرکت علیه مخالفان استفاده شده است.

کد خبر 943779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha