دفاع از مظلومان با حفظ کرامت آنها از مهمترین اهداف جمهوری اسلامی ایران است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع از مظلومان با حفظ کرامت آنها از مهمترین اهداف جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در طول چهل سال گذشته استراتژی ثابت ما حمایت از ملت ها با حفظ کرامت آنها بوده است.

«شهریار حیدری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد اینکه جمهوری اسلامی ایران تا چه اندازه در عرصه سیاست خارجی با حفظ کرامت ملت ها عمل کرده است، گفت: فلسفه آرمانی نظام جمهوری اسلامی ایران همواره حفظ کرامت و شان انسان ها بوده است و برای انسان ها جایگاه ویژه ای قایل بوده است. دفاع از مظلومان در هر نقطه ای از دنیا جزو آرمان های جمهوری اسلامی ایران بوده است و در این راه هیچ گاه کوتاه نیامده است و شاید برای همین موضوع است که دشمنان نظام بارها علیه ما دست به توطئه زده اند و ما را تحت شدیدترین تحریم ها و فشارها قرار داده اند.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مظلومان به ویژه ملت فلسطین و ملت های دیگر با هدف حفظ کرامت آنها و دفاع از مظلوم صورت گرفته است و چشم امیدی که آنها به جمهوری اسلامی ایران دارند از همین نگاه و منظر است.

 

وی ادامه داد: در قرآن و اسلام تاکید زیادی در رابطه با حفظ کرامت و شان انسان ها شده است و جمهوری اسلامی ایران نیز با تبعیت و پیروی از احکام اسلام و قرآن و احادیث در این راستا عمل کرده است. در طول چهل سال گذشته یکی از استراتژی های ثابت نظام ما حمایت از مظلومان با حفظ شان و جایگاه آنها بوده است و این رویکرد استمرار و ادامه دارد.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث نگاه انسانی و حفظ حقوق انسان ها و دموکراسی که غربی ها امروز شعار آن را می دهند، جمهوری اسلامی ایران در جای جای نگاه اش به انسان ها این امر را سرلوحه کار خود قرار داده است و به همین دلیل است که شعاع قدرت جمهوری اسلامی ایران روز به روز گسترده تر و عمیق تر می شود. اگر در قبل از انقلاب عمق ژئوپولوتیک کشورمان به اندازه ایران بود ولی امروز عمق ژئوپولوتیک به اندازه جهان است و به همین دلیل است که آمریکا، رژیم صهیونیستی و بسیاری از کشورهای مرتجع منطقه نگران این نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند و این قدرت ماحصل همان استراتژی و نگاه ما بوده است که از انقلاب تا به الان ادامه داشته است./

کد خبر 943806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha