قرار نیست مشکلات اقتصادی را گردن تحریم بیندازیم

نصر با اشاره به افزایش تحریم های ایران توسط آمریکا گفت: مشکلات اقتصادی ایجاد شده در کشور نتیجه مستقیم تحریم های آمریکا نیست.

«محسن نصر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره اینکه مشکلات امروز کشور ما فقط نتیجه کرونا و تحریم های آمریکا نیست گفت: بی‌تدبیری هایی که انجام شد باعث بروز مشکلات و تحریم های بیشتر ایران شد.
استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی تصریح کرد:  دولت و دولتمردان  به سیاست های کلانی که مقام معظم انقلاب در حل مشکلات اقتصادی ابلاغ کردند، عمل نکردند، رهبر انقلاب برای حل مشکلات مردم، اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند اما دوستان و دولتمردان دولتی نتوانستد توان خودشان را در اجرای اقتصاد مقاومتی نشان دهند.


استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه الان عنوان می کنند باید  زمین‌های دولتی رایگان در اختیار مردم قرار دهیم گفت: جناب آقای روحانی این همان مسکن مهر است، مسکن مهری که دولت زمین های خود را به قیمت صفر در اختیار مردم گذاشت، مردم تعاونی مسکن تشکیل دادند و مسکن مهر را ساختند ولی آقای آخوندی وزیر مسکن ۵ ساله شما گفت که طرح مسکن مهر طرح مزخرفی است، رییس جمهوری ادعا کرد مسکن مهر خانه کبریت است و بر همین اساس هفت سال در این کشور مسکن نساختید، مسکن مهر را مزخرف معرفی کردید، امروز بحران و گرانی مسکن و بالا رفتن قیمت های اجاره مشکلات مردم را دوچندان کرده است.


وی تاکید کرد: مسکن استیجاری نیز برای مردم معضل شده است و امروز می‌گویید باید زمین صفر به مردم بدهیم.


نصری عنوان کرد: عدم توانمندی دولت دلیل این مشکلات است و امروز بنا نیست که بهانه آن را بر روی تحریم بگذارید چرا که خودتان زمینه تحریم بیشتر را فراهم کردید.


وی ادامه داد: اگر وضعیت نامناسب و سخت امروز را ناشی از کرونا بدانیم این شرایط بیش از سه ماه است که در کشور ما غلبه پیدا کرده که آن هم مردم با رزمایش مومنانه و مواسات به میدان آمدند کمک کردند تا کرونا در کشور کنترل شود، شرایط کنترل کرونا در کشور ما از کشورهای اروپایی هم بهتر شد چراکه تدبیر رهبر انقلاب و کمک مومنانه مردم به یاری حل این مشکل برخاست.

 

نصری ادامه داد: شاید کرونا و تحریم ها،  مشکلات اقتصادی ایجاد کرده  باشد و در بخش مشکلات ایجاد شده به خاطر کرونا شکی نیست ولی بخش دیگر مشکلات اقتصادی و تحریم ها،  دستاورد دولت و بی‌تدبیری، عدم توانمندی دولت است، اما همه معضلات اقتصادی مربوط الان نیست و بخشی به قبل از تحریم ها و در  سال ۹۷ بر می گردد.


این تحلیلگر سیاسی یادآور شد:  اگر قرار باشد بعد از ۷ سال مشکلات را به گردن تحریم بیندازید، در سال ۹۲ که آغاز دولت بود و بعد هم در سال ۹۶ آمدید ما در تحریم بودیم، چرا شعارهایی دادید که نمی توانستید به آن عمل کنید.


وی اضافه کرد: آیا مردم امروز قضاوت می کنند که چرخ صنعت با تدبیر شما چرخید؟ آیا قضاوت مردم این است که با تدبیر شما چرخ سانتریفیوژ چرخید؟


وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای را در اراک نابود کردید و صنعت و اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردید افزود:  بروز این مشکلات به دلیل این است که توانمندی لازم را ندارید، چون تفکر درستی ندارید با تفکر غربی و غرب زده و تئوری‌های غربی و اقتصاد سرمایه داری نمی توان اقتصاد کشور را درست کرد؛ همه مشکلات را به گردن تحریم و کرونا نیدازید، تحریم دستاورد دولت بوده، نتیجه مذاکرات غلط و اشتباه برجام، تحریم بیشتر بود.


نصری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه برجام خسارت محض برای کشور بود گفت: باید در برابر مشکلات ایجاد شده پاسخگو باشید و نمی توان با حرفهای سرگرم کننده، از مشکلات ایجاد شده فرار کرد؛ تاریخ خیانت های جریان برجام را ثبت خواهد کرد.


وی افزود:  چگونه به خود اجازه می دهند اعلام کنند که به افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۴۰ سال وام ازدواج نمی‌دهیم آیا این غیر از اجرای سند ۲۰۳۰ است.


این تحلیلگر سیاسی در پایان تاکید کرد: دولتمردان باید  مشکلاتی که ایجاد کرده‌اند، غرب گرایی و تفکرات سرمایه‌داری خود را شرفتمندانه قبول کنند و مردم نیز باید با انتخاب درست در آینده طبق فرموده رهبری با جوانگرایی و دولت حزب اللهی و با کمک خود مردم بتوانند مشکلات را حل کنند.

 

کد خبر 943819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha