کمبود ۲۴۰ کلاس درس در حاشیه شهر بیرجند

چاوشان با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در مساکن مهر بیرجند به شدت احساس می شود، گفت: در بیرجند ۳۶۰ کلاس درس و در حاشیه شهر ۲۴۰ کلاس درس کمبود داریم و امیدواریم بتوانیم نیات خیرین را به سمت احداث فضای آموزشی در این مناطق سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود چاوشان» در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس رسالت های مختلفی از جمله احداث، توسعه، مرمت، مقاوم سازی و استانداردسازی فضاهای آموزشی را بر عهده داریم.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه خیرین در بحث مشارکت های مردمی حضوری توانمند دارند، افزود: حدود 150 پروژه فعال در سطح خراسان جنوبی طی سال جاری در دست احداث داریم که تنها 20 پروژه دولتی هستند و مابقی با کمک خیرین ساخته می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه خیرین هر سال اعتبارات خوبی را به بحث فضاهای آموزشی استان اختصاص می دهند، ادامه داد: امسال خیرین 24 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به فضاهای آموزشی خراسان جنوبی در نظر گرفتند که تاکنون 70 درصد از این اعتبارات تخصیص یافته اند و سالیانه میزان اعتبارات خیرین 15 درصد افزایش می یابد.

 

چاوشان با توجه به اینکه نیروی دفتری در شهرستان ها نداریم، گفت: تعداد نیروها کم و حجم پروژه های ما بسیار زیاد است و پروژه هایی که شروع کردیم هنوز نیمه تمام هستند و پروژه های مشارکتی ما با خیرین پیشرفت خوبی تاکنون داشته اند و به خاطر شیوع ویروس کرونا بحث کلنگ زنی کمتر داریم.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: درخواست داریم که در بحث اعتبارات ما را ویژه تر نسبت به سال های قبل ببینید و به اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان برای اتمام رساندن یکصد و 30 پروژه نیازمند هستیم و امیدواریم امسال اعتبارات پروژه های مشارکتی استان افزایش داشته باشد تا بتوانیم شرمنده خیرین نشویم.

 

وی با بیان اینکه یکی از راه های نگهداشتن خیرین این است که نیات آنان را برآورده کنیم، افزود: برای جلب رضایت خیرین باید به موقع و در زمان معین پروژه های مشارکتی را به اتمام و بهره برداری برسانیم و در صورت به اتمام رسیدن پروژه های در دست اجرا در استان قطعا در سال های آینده هیچ مشکل آموزشی نخواهیم داشت.

 

چاوشان در ادامه گفت: در سال های گذشته ما به شدت مشکل کمبود فضای آموزشی در استان داشتیم اما امروز به لطف خداوند و کمک خیرین ما مشکل زیادی در بحث فضای آموزشی نداریم.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی ما مساکن مهر است، ادامه داد: ما در این مساکن به شدت با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و در بیرجند 360 کلاس درس و در حاشیه شهر بیرجند 240 کلاس درس کمبود داریم و در مساکن مهر با کمبود زمین هم رو به رو هستیم و امیدواریم بتوانیم خیرین را به سمت احداث فضای آموزشی در این مناطق سوق بدهیم.

 

وی در پایان گلایه کرد: در خصوص موضوعاتی همچون اخذ پروانه و معافیت های مالیاتی درخواست داریم تا دستگاه های اجرایی حداقل در پروژه های خیرین کمک گر ما باشند و در پروژه های خیرین نمی توانیم که هزینه اخذ پروانه را از آنان درخواست کنیم.

کد خبر 943889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha