موضوع دفاع مقدس باید اولویت اصلی حوزه هنری خوزستان باشد

دلشادی گفت: اولویت اصلی برنامه‌ریزی و فعالیت در حوزه هنری خوزستان باید بر موضوع دفاع مقدس و پیوند آن با مضامین روز اجتماعی و به‌خصوص اثرگذاری این واقعه شگرف بر سبک زندگی مردم متمرکز شود.

«سینا دلشادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به سیاست‌های و برنامه‌های آتی حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: شعار «دفاع همچنان باقی است» ضرورت تداوم و تسری فرهنگ دفاع مقدس را از حوزه جنگ سخت و نظامی به حوزه جنگ نرم و فضای مجازی دوچندان می‌کند.

 

سرپرست حوزه هنری استان خوزستان افزود: بر این اساس اولویت اصلی برنامه‌ریزی و فعالیت در حوزه هنری خوزستان باید بر موضوع دفاع مقدس و پیوند آن با مضامین روز اجتماعی و به‌خصوص اثرگذاری این واقعه شگرف بر سبک زندگی مردم متمرکز شود.

 

وی اضافه کرد: تمام طرح‌ها و برنامه‌های هنری اعم از تولیدی و آموزشی و ... می بایست از یک پیوست رسانه‌ای برخوردار بوده و شرایط بازتولید مناسب برای عرضه آنها در فضای مجازی در نظر گرفته شود.

 

دلشادی تصریح کرد: به منظور ایجاد هم‌افزایی فکری و هنری و رعایت اصل صرفه‌جویی در امور اداری و مالی، باید برنامه‌ها و اقدامات ترکیبی با مشارکت چند واحد هنری در اولویت قرار گیرد به عنوان مثال انتخاب و خوانش اشعار زنده یاد قیصر امین‌پور همزمان با تولید نماهنگ و برگزاری نمایشگاه خوشنویسی از آثار او به صورت همزمان اجرا شود.

 

وی عنوان کرد: هر واحد هنری باید یک برنامه ویژه سالانه با تراز ملی را با تمرکز به یکی از وقایع محوری تاریخ مجاهدت‌های خطه خوزستان (از مبارزه با استعمار تا مبارزات ضداستبدادی منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مجاهدت‌های امروز) به شکل مدون پیشنهاد دهد.

 

سرپرست حوزه هنری استان خوزستان ابراز کرد: در برنامه‌های پیشنهادی باید به مفاخر، مشاهیر و نام‌آوران خوزستان خصوصا در عرصه فرهنگ و هنر متعهد شخصیت والای سلمان فارسی، علی بن مهزیار اهوازی، دعبل خزاعی، شیخ انصاری، قیصر امین پور و ... توجه ویژه شود.

 

وی اذعان داشت: همچنین باید ظرفیت هنری اقوام ساکن در استان خوزستان، با عنایت ویژه به ادبیات و شعر عربی و موسیقی‌های قرآنی و ادعیه (انشاد، ابتهال، تواشیح، اذان و تلاوت قرآن کریم) مورد توجه قرار گیرد.

 

دلشادی خاطر نشان کرد: حوزه هنری استان خوزستان استعداد ایجاد نهضت هنری تولیدات قرآنی را داراست که در این راستا از واحدهای مختلف هنری انتظار می‌رود با دغدغه‌مندی و پیشنهاد اقدامات موثر در این جهت گام بردارند.

 

وی یاد آور شد: باید با همکاری واحدهای مختلف فرهنگی و هنری بانک جامع اطلاعات هنرمندان استان خوزستان در رشته‌های مختلف هنری ثبت و ضبط در فرمتی هماهنگ و قابل بهره‌برداری با امکانات به‌روزآوری ارائه شود.

 

کد خبر 943957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha