از ظرفیت قرارگاه سازندگی سپاه برای توسعه سرایان استفاده شود

نصیرایی با تاکید بر اینکه برای توسعه شهرستان سرایان باید از ظرفیت قرارگاه سازندگی سپاه استفاده شود، گفت: این قرارگاه در هرجایی ورود کرده است موجب ‌آبادانی و رونق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، دومین جلسه شورای اداری شهرستان سرایان در سال جدید امروز (۹ تیر) با حضور فرماندار، نماینده مردم شهرستان‌های سرایان، فردوس، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 

حجت الاسلام «مجید نصیرایی» در این جلسه با تبریک دهه کرامت و هفته قوه قضائیه بر تقویت و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی کشور تاکید کرد و گفت: تقویت سرمایه های اجتماعی با خدمت بیشتر و صادقانه تامین می شود و همه باید در این مسیر قدم بردارند.

 

وی با اشاره به فشارهای اقتصادی وارده بر مردم افزود: در شرایط کنونی کشور، تقویت سرمایه های اجتماعی به عنوان یک ضرورت مهم باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان نیز باید در پیگیری مشکلات و ارتباط با مردم به ویژه اقشار محروم فعالانه عمل کنند و قوانین را در جهت تامین منافع مردم تفسیر کنند.

 

نماینده مردم سرایان،‌طبس، فردوس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید روحیه جهادی در مدیران تقویت شود، افزود: هرجا در کشور به معنای واقعی کلمه انقلابی و صادقانه عمل کردیم توفیق بیشتری نصیبمان شده و تحول آفرین بوده است.

 

به گفته وی، بسیاری از انتظارات و مطالبات جامعه از مسئولان را با دست خالی و علی رغم محدودیت منابع با نگاه بر رفع عملی مشکلات می توان تحقق بخشید.

 

نصیرایی با توصیه به مسئولان شهرستان گفت: در توسعه شهرستان باید از ظرفیت قرارگاه سازندگی سپاه استفاده شود.

 

وی ورود این قرارگاه بزرگ را مایه خیر و برکت دانست و افزود: متاسفانه هنوز قرارگاه سازندگی در خراسان جنوبی ورود نکرده است و اخیرا تفاهمنامه ای با قرارگاه به امضا رسیده است که در مقام اجرا و عمل مشکل دارد.

 

وی حضور قرارگاه سازندگی و بنیاد برکت و مستضعفان در صحنه های صنعتی و کشاورزی را باعث ایجاد تحول بزرگ در توسعه و عمران شهرستان توصیف کرد. 

 

«ابراهیم رسولی مقدم» فرماندار شهرستان سرایان هم با بیان اینکه رضایت خالق را باید در رضایت مخلوق جستجو کرد، گفت: صحنه مدیریت و مبارزه با کرونا به عنوان یک تجربه موفق در همکاری مردم و مسئولان رکوردی ویژه در دنیا به ثبت رساند و همه مدیران به عنوان روش مدیریتی موفق باید به آن عمل کنند.

 

وی به خدمات صورت گرفته  توسط دولتمردان در شهرستان سرایان اشاره و ادامه داد: با تامین نیازهای زیرساختی در سال جاری که در حوزه راه ها آغاز و در حوزه آبرسانی ادامه یافته است امید می رود با تامین نیازهای امواج رادیویی و مخابراتی با توجه به تغییر ذایقه‌ای که در مردم و فرهنگ منطقه ایجاد شود.

 

فرماندار سرایان تحقق این موضوع را باعث رضایتمندی مردم شهرستان دانست و افزود: با مذاکراتی که با معاونت مخابراتی کشور انجام شده امید است با تحقق پوشش دیجیتالی و نصب 6 سیستم بی تی اس در 6 نقطه شهرستان، درصد بیشتری از مردم شهرستان از این موهبت بهره مند شوند.

 

وی به برخورداری تمام نقاط شهری و روستایی شهرستان از نعمت گاز طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از پروژه های گازرسانی به روستاهای عشایری شهرستان در هفته دولت، شاهد برخورداری صدرصدی شهرستان از نعمت گاز خواهیم بود.

 

رسولی مقدم با بیان اینکه ایجاد 190 هکتار گلخانه در شهرستان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است، تصریح  کرد: دشت آیسک و سرایان از ظرفیت بسیار مناسبی برای ترویج گلخانه با توجه به محدودیت منابع آبی برخوردار است و این شهرستان با توجه به مشکلات حوزه آب، ناگزیر از حرکت به سمت توسعه گلخانه به منظور بهره وری بیشتر از منابع آب و خاک است.  

 

در ابتدای جلسه حجت الاسلام «علی رادمرد» امام جمعه آیسک مدیران را بر ارائه کار درست و بی عیب توصیه و لازمه این مهم را توجه به نگاه کارشناسی نسبت به همه موضوعات عنوان کرد.

 

به گفته وی، توجه به احادیث اهل بیت علیهم السلام زمینه ساز تحول در زندگی فردی و اجتماعی مسئولان می شود.

 

درپایان مدیران اداره کار و رفاه و اجتماعی، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت و منابع طبیعی شهرستان به ارائه گزارش در حوزه کاری خود پرداختند.

 

 

 

کد خبر 944003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha