مسجد جامع «فوئنگیرولا» ، پل ارتباطی میان فرهنگ ها و مذاهب مختلف در اسپانیا

مسجد جامع «فوئنگیرولا» ، با هدف ایجاد پل ارتباطی میان فرهنگ ها و مذاهب مختلف در اسپانیا در سال ۱۹۹۳ میلادی افتتاح شد و هنوز هم در راستای همین اهداف فعالیت می کند.

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: مسجد جامع «فوئنگیرولا» که به نام «مرکز فرهنگی اسلامی سهیل» نیز شناخته شده است در دسامبر سال 1992 میلادی (1413 هجری) افتتاح شد و در اکتبر سال 1993 میلادی (18 ربیع الثانی سال 1414 هجری) به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

 

ایده ساخت یک مسجد در «فوئنگیرولا» که بتواند همه مسلمانان در این منطقه و مناطق اطراف آن را دور هم جمع کند از سوی برخی از علمای اسلامی مانند «محمد بشیر کردی»،«محمد اسد»،«عبدالباکر» و برخی دیگر از علمای اسلامی مطرح شد.

 

به تدریج این ایده مورد حمایت شخصیت های مشهور اسلامی و سیاستمداران محلی که بر اهمیت وجود یک مسجد برای کمک به مسلمانان واقف بودند،قرار گرفت.

 

این افراد متوجه این مسئله مهم شده بودند که وجود یک مسجد می تواند به مسلمانان کمک کند تا هویت خود را در هارمونی کامل با فرآیند ادغام در جامعه ای که در آن زندگی می کنند،حفظ کنند.

 

به طور کلی هدف از ساخت مسجد جامع ««فوئنگیرولا» به وجود آمدن پل ارتباطی میان مذاهب و فرهنگ های مختلف از طریق گفتگوهای سازنده برای فهم بهتر از یکدیگر و به وجود آوردن دنیایی بهتر ساخته شد.

 

 

هنوز هم این مسجد در راستای اهدافی که  برای آن ساخته شده است فعالیت می کند و بهترین مکان برای ایجاد پل ارتباطی میان فرهنگ ها و ادیان مختلف در «فوئنگیرولا» اسپانیا به شمار می رود.

 

 

کد خبر 944021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha