رویکرد یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران  «خودکاوی» است

این هنرمند سرامیست با بیان اینکه رویکرد یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران «خودکاوی» است،گفت: خودکاوی هنرمند را سوق می دهد به سمت فردگرایی در حالی که این خود دارای معانی و مفاهیم چند بعدی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران پیش از ظهر امروز دوشنبه 9 تیرماه با حضور هادی مظفری، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی، هیربد همت آزاد دبیر این دوسالانه، منیژه آرمین، فرزاد فرجی  در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در ابتدای مراسم پوستر یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران اثر فرهود با حضور هادی مظفری، منیژه آرمین و هیربد همت‌آزاد بر صحنه رونمایی شد.

در ابتدای این نشست «منیژه آرمین» هنرمند سرامیست درباره رویکرد اصلی دوسالانه سرامیک توضیح داد: این کلمه خودکاوی خیلی بحث برانگیز است، در ابتدا به نظر می آید که خودکاوی یک مسئله فردگرایی است یعنی هنرمند را سوق می دهد به سمت فردگرایی در حالی که این خود دارای معانی و مفاهیم چند بعدی است.

 وی افزود: آنچه خود هنرمند را به بازگشتن به خویشتن بر می گرداند تنها خود به معنی فرد هنرمند نیست بلکه آن فرد هنرمند من اجتماعی، من سیاسی و من تاریخی خود را به همراه دارد منتهی آنچه در این بینال مطرح است این ابعاد در هنرمند درونی شود و به شکل ویژگی های خاص هر هنرمند بروز کند، به عبارت دیگر آنچه مطرح می شود هر هنرمند از تجربه های معاصر استفاده می کند ولی آنچه اهمیت دارد، آن است که از درون خودش نشات بگیرد، خودکاوی از این نظر اهمیت دارد.

کد خبر 944037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha