برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در دهه کرامت / اهدای بیش از ۱۱ میلیارد تومان به محرومان در رزمایش همت جوانانه

سطوتی با بیان اینکه امسال جشنواره «جاده ولایت» به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود، گفت: فعالیت‌ها در فضای مجازی راهبری می‌شود. در لبیک به مطالبه رهبری معظم انقلاب هم بیش از ۱۱ میلیارد تومان به محرومان در رزمایش همت جوانانه اهدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،  جشن‌های مردمی دهه کرامت از (اول ذی‌القعده) همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می شود و تا یازدهم ذی‌العقده، سالروز ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد. در بررسی برنامه های وزارت ورزش و جوانان برای این ایام با «جعفر سطوتی»، مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت و گویی انجام داده ایم که مشروح آن در ادامه تقدیم حضورتان می شود:

 

با توجه به بحران کرونا شرایط اجرای برنامه های امسال دهه کرامت در وزارت ورزش و جوانان با چه کیفیتی است؟

 

با توجه به اینکه سال های گذشته با مشکل کرونا مواجه نبودیم،جشنواره ها و مسابقات ورزشی زیادی در حوزه ورزش همگانی در این ایام داشتیم که تلاش می کردیم در مناسبت های مختلف آنها را برگزار کنیم اما امسال به دلیل بحران کرونا در برگزاری جشنواره و مسابقات همگانی معذوریت داریم، این در حالی است که ستاد ملی مبارزه با کرونا هم هنوز این مجوزها را صادر نکرده است؛ ضمن اینکه بازی های لیگ برتر هم که دارای طرفداران زیادی است، بدون تماشاگر برگزار می شود.

 

برنامه های وزارت ورزش و جوانان در ایام دهه کرامت در چه محورهایی پیش بینی شده است؟

 

 

 

 

جشن میلاد حضرت معصومه (س) که مصادف با روز دختر بود در همه ادارات کل استان ها و فدراسیون ورزشی برگزار شد و با توجه به اینکه بخشی از وزارت ورزش متعلق به حوزه جوانان است لذا در حوزه سمن های جوانان و روز دختر به لحاظ فضاسازی و تبلیغات محیطی برنامه های متنوعی برگزار شد که امیدواریم جشن میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) هم هرچه باشکوه تر برگزار شود.

 

یکی دیگر از برنامه های مهمی که می توان با فاصله گذاری اجتماعی در دهه کرامت انجام داد، برگزاری نشست های آشنایی جوانان و ورزشکاران جوان با اندیشه ها و سیره اهل بیت (ع) است و با توجه به اینکه حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) نیز به عنوان یکی از ائمه معصومین (ع) در کشور ما قرار دارد لذا ایام دهه کرامت فرصت مناسبی برای آشنایی با سیره این امام بزرگوار است.همچنین به مناسبت دهه کرامت برنامه ای تحت عنوان کرامت و اهل بیت (ع) در فضای مجازی پیش بینی شده است که پایگاه اطلاع رسانی ادارات کل وزارت ورزش و جوانان در استان ها می توانند آن را در قالب مسابقات کتابخوانی برگزار کنند.

 

با توجه به اینکه برخی از ورزشکاران، قهرمانان و مدیران ما خادم امام رضا (ع) هستند لذا بر آن شدیم که در ایام دهه کرامت از پیشکسوتان ورزشی نیز تقدیر و تجلیل به عمل بیاوریم، ضمن اینکه ما بخشی از اقدامات و فعالیت های خاص این ایام و مناسبت ها را در اختیار خود ادارات و فدراسیون های ورزشی قرار می دهیم و با توجه به اینکه آنها هم اقدامات مبتکرانه ای انجام می دهند لذا ما بعدها این اقدامات آنها را به عنوان بهترین تجارب جمع آوری و در اختیار دیگران قرار می دهیم تا به عنوان الگو از آنها استفاده کنند کما اینکه ما گروه هایی را در شبکه های مجازی طراحی کردیم که همه استان ها در این شبکه ها عضو هستند و به صورت آنلاین هر اقدامی که انجام می دهند را در فضای مجازی بارگزاری و فدراسیون های دیگر هم از آنها الگوبرداری می کنند. بر همین اساس ما بازخوردهای خوبی را از برنامه های فضای مجازی خود گرفتیم و انشاءالله در دهه کرامت هم شاهد همین شادی و نشاط و تبادل تجربه باشیم.

 

 

آیا جشنواره جاده ولایت امسال برگزار می شود؟

 

با توجه به شرایط خاص جامعه و محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، متاسفانه امسال جشنواره جاده ولایت که هر ساله در استان های خوزستان و خراسان رضوی برگزار می شد، لغو شده است، چون این استان ها در شرایط حاد کرونا قرار دارند.امسال دهمین دوره برگزاری همایش «جاده ولایت» بود، این جشنواره یک جشنواره فرهنگی ورزشی است که طی آن جامعه ورزشی کشور هر سال مسیر ورود امام رضا(ع) به کشور را که از مرز شلمچه آغاز شده و تا مشهد مقدس ادامه می یابد، در قالب یک جشنواره با محوریت یک کاروان ورزشی طی می کنند. مرکز افتتاحیه جشنواره خوزستان و اختتامیه آن در خراسان رضوی است و چون مبدا و مقصد هر دو در شرایط حاد قرار دارد لذا امکان برگزاری آن در دهه کرامت امسال وجود ندارد، جاده ولایت در جغرافیای کشور ما در مسیر استان های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار دارد.

 

با وجود همه این اوصاف به استان ها و فدراسیون ورزشی خود توصیه کردیم که برنامه های مربوط به تبلیغات محیطی و فضاسازی متناسب با بزرگداشت ایام دهه کرامت را طبق روال سال های گذشته انجام دهند، به ویژه از ظرفیت های موجود در ادارات کل وزارتخانه در استان ها که هر کدام دارای پایگاه های اطلاع رسانی خود هستند، اقدامات لازم را جهت تبلیغات و فضاسازی محیطی خاص این ایام انجام دهند تا جامعه ورزشی متوجه این ایام شده و یا حداقل از طریق فضای مجازی این برنامه ها را پیگیری کنند.

 

برنامه های شما در فضای مجازی به چه صورتی انجام می شود؟

 

در حال حاضر گروه ها و کانال های مختلفی در فضای مجازی فعال هستند که ممکن است برخی از این افراد در حوزه ورزش و جوانان هم عضو باشند لذا می طلبد که این تبلیغات و فضاسازی محیطی متناسب با دهه کرامت در شبکه های اجتماعی هم صورت پذیرد.

 

رزمایش همت جوانانه و کمک های مومنانه جامعه ورزشی که در ماه مبارک رمضان برگزار شد چه دستاوردهایی به همراه داشت؟

 

رزمایش همت جوانانه و کمک های مومنانه با انتشار بیانیه ای از سوی وزیر ورزش اعلام شد و همزمان با ماه مبارک رمضان و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری این رزمایش برگزار شد. در همین راستا کمک های بسیار خوبی از طریق جامعه ورزش و جوانان جمع آوری و در اختیار نیازمندان و محرومان جامعه قرار گرفت. برگزاری رزمایش همت جوانانه و کمک مومنانه جامعه ورزش هم در راستای نامگذاری همان شعار «خدمت کریمانه، همدلی به رسم اهل بیت (ع) در دهه کرامت بود.در راستای برگزاری این همایش 280 هزار و 88 بسته حمایتی جمع آوری و  به 402 هزار و 994 هزار خانوار در سراسر کشور اهدا شد که هر بسته معیشتی شامل 200 هزار تومان بود و ارزش مالی کمک های نقدی 115/009/446/000 ریال بود که این کمک ها ثمره همدلی و همکاری ورزشکاران و جوانان بوده است.

 

 

 

کد خبر 944063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha