آغاز دوره های آموزشی صنایع دستی در لرستان

قاسمی، گفت: دوره های آموزشی صنایع دستی در لرستان با هدف تولید و اشتغال مولد و دیرپا در سطح جامعه و با رعایت پروتکل های بهداشتی در بروجرد و دورود آغاز شده است.

«سید امین قاسمی»، امروز(9تیر)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، از آغاز دوره های آموزشی صنایع دستی در شهرستان های بروجرد و دورود خبر داد و اظهار داشت: این دوره های آموزشی کوتاه مدت با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی در سطح استان آغاز شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: هدف از برگزاری این دوره های کوتاه مدت آموزشی سه ماهه ایجاد حرفه آموزی و مهارت های فنی عمومی و تخصصی با چشم انداز تولید و اشتغال مولد و دیرپا در سطح جامعه است.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: دوره های آموزشی صنایع دستی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کلیه پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

 

قاسمی یادآور شد: دوره های آموزشی به صورت رایگان برای هنرمندان برگزار خواهد شد و 750 میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: دوره های آموزشی صنایع دستی در شهر بروجرد شامل رشته های گره چینی، ورشوسازی، قلمزنی، آیینه کاری، نقاشی روی پارچه(باتیک) و مس گری و در شهرستان دورود شامل رشته های طراحی سنتی و قلم زنی است.

کد خبر 944070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha