توسعه اماکن متبرکه از تاکیدات قرآن است

آیت الله حسینی شاهرودی، گفت: توسعه اماکن متبرکه از تاکیدات قرآن کریم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امروز(9تیر) در روند بازدید از عملیات عمرانی توسعه بقعه متبرکه امامزاده هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) که به مناسبت دهه کرامت صورت گرفت، اظهار داشت: توسعه اماکن متبرکه از تاکیدات قرآن کریم است.

وی با اشاره به اهمیت ضرورت اکرام و تکریم امامزادگان افزود: خاندان نبوت واهل بیت نورهای الهی هستند و وجودشان چه در زمان حیات و چه بعد ازوفات هرکجا که بوده‌اند مایه خیر و برکت بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، افزود:‌ وجود مقبره امامزاده هاجره خاتون (س) که به خواهر امام رضا(علیه السلام) معروف است موجب افتخار مردم شهر سنندج است.

 و ی اذعان کرد: مردم اهل سنت و شیعه استان اعتقادات فراوانی به این بقعه متبرکه دارند و احترام خاصی برای مقام مبارک این حضرت قائل هستند و برای زیارت و نذر و براورده شدن حاجاتشان از قدیم ایام به این مکان زیارتی می‌آیند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امامزادگان جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند دارند و در احادیث آمده در حضور در این اماکن متبرکه دعای خیر و درخواست شفاعت از این انوار آسمانی از اولویت‌های زیارت است.

آیت الله حسینی‌شاهرودی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: مردم با حضور در بقاع متبرکه امامزادگان نماز و قرآن می خوانند و یاد خدا می‌کنند لذا خداوند در آیه ۳۶ سوره نور اجازه داده که خانه‌های  ایشان توسعه یابد تا محلی برای عبادت و تسبیح و ذکر پروردگار باشد.

 

 

کد خبر 944122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha