خدمت به نیت امام رضا(ع) از تکریم گروه‌های جهادی تا توزیع نمک متبرک بین نانوایی‌ها

ولی تبار گفت: خادمیاران رضوی بابلسر با توجه به شیوع کرونا با رعایت نکات بهداشتی به همراه خدام رضوی از گروه‌های جهادی فعال در امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی، کادر درمانی و همچنین مالکانی که از دریافت اجاره صرف‌نظر کردند، تجلیل به عمل می‌آید.

خبرگزاری شبستان مازندران؛ دهه کرامت است و چشم‌انتظار رسیدن سالروز میلاد فرخنده امام مهربانی‌ها حضرت ثامن‌الحجج (ع) هستیم. چند روزی است که خدام حرم مطهر امام هشتم شیعیان در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» وارد استان مازندران که به طریق الرضا (ع) شهره عام و خاص است، شدند. مردم این دیار سر از پا نمی‌شناسند گویا کرونا رخت بربسته و دیگر مهمان ما نیست برای تبرک گرفتن از این خدام و بوسیدن پرچم متبرک حرم مطهر رضوی از یکدیگر سبقت می‌گیرند. در این میان خادمیاران رضوی در شهرستان‌های استان سعی دارند تا در این برنامه‌های دهه کرامت پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و خدای‌نکرده آمار بیماران کرونایی افزایش پیدا نکند. ازاین‌رو با «شجاع ولی تبار» دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان بابلسر که خود و همشهریانش بدون چشم‌داشتی به نیت امام رضا (ع) به مردم به‌ویژه محرومین خدمت می‌کنند، به مناسبت دهه کرامت به گفت‌وگوی تفصیلی پرداختیم که باهم می‌خوانیم؛ 

 

-خودتان را معرفی کنید و بفرمایید در سطح شهرستان با چند خادمیار فعالیت می‌کنید؟

« شجاع ولی تبار» دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان بابلسر هستم و در بابلسر و شهرهای تابعه ۶۱۵ خادمیار داریم که با همکاری هم و خیرین در حال رسیدگی به مشکلات مردم هستیم.

 

-عمده فعالیت‌های خادمیاری را بیان کنید؟

شناسایی خانواده‌های محروم و رسیدگی به مشکلاتشان، شناسایی زائر اولی‌ها، تهیه جهیزیه برای نوعروسان و اعزام به مشهد مقدس، تهیه سبد کالا با کمک خیرین و تحویل به نیازمندان، رسیدگی به بحث درمان خانوادهای نیازمند، تهیه غذای گرم برای خانواده‌های نیازمند، دیدار با خانواده‌های شهدا و رفع مشکلاتشان، برگزاری مراسم مداحی سخنرانی و سفره صلواتی در منزل این خانواده‌ها، تهیه لباس، کفش و کیف برای دانش آموزان خانواده‌های کم برخوردار ازجمله فعالیت‌های روتین خادمیاران رضوی این شهرستان است.

 

-تاکنون چه اقداماتی در حوزه محل خدمت خود انجام دادید و سهم مشارکتی خادمیاران آن شهرستان را در محرومیت‌زدایی بفرمائید؟

محرومیت‌ها توسط کانون‌های محلی شناسایی و به کانون‌های موضوعی ارجاع داده می‌شود و رفع مشکل صورت می‌گیرد.

 

-اگر تاکنون برنامه ابتکاری در حوزه خادمیاری داشتید بیان کنید؟

یک روز در هفته به همراه امام‌جمعه شهرستان بابلسر و خیران به منازل محرومان می‌رویم و به‌صورت حضوری برای رفع مشکلاتشان اقدام می‌کنیم تابه‌حال مشکلات زیادی از خانواده‌ها در همین راستا برطرف شده است.

 

-برای دهه کرامت چه برنامه‌ای دارید؟

عطرافشانی امامزاده ابراهیم‌ (ع) و گلزار شهدای شهرستان، تجلیل از خانواده شهدای سلامت و دیدار با گروه‌های جهادی فعال در امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی و کادر درمانی و همچنین مالکانی که از دریافت اجاره صرف‌نظر کردند، تحویل مسکن احداثی سیل‌زدگان، دیدار با خانواده شهدا، خطبه‌خوانی عروسی، اهدای جهیزیه به نوعروس، دیدار با کشاورزان، برگزاری مراسم جشن کرامت در فضای مجازی، برگزاری مسابقه دل نوشته، عکس و شعر و توزیع بسته‌های نمک متبرک رضوی بین نانوایی‌ها ازجمله برنامه‌های خادمیاران رضوی این شهرستان در دهه کرامت است.

 

-در بحث کرونا چه کردید؟

از همان اولین روزهای اطلاع‌رسانی در خصوص شیوع کرونا، کارگاه تولید ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده توسط خادمیاران تشکیل شد، دیدار با خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا را داشتیم، همچنین ایجاد امید با سرکشی به بیمارستان‌ها و رفع مشکل در آرامستان ها، مشارکت در امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی، تهیه و توزیع سبد کالا غذای گرم، ضدعفونی کردن سطح معابر توسط خادمیاران انجام شد.

 

- برای ماه رمضان و دستگیری از نیازمندان با توجه به عدم اجرای برنامه‌های افطار دهی چه کردید؟

افطاری و سحری گرم بین خانواده‌های صدمه‌دیده از کرونا و تحت پوشش دفتر کانون خدمت رضوی شهرستان بابلسر توزیع شد.

 

-در رزمایش مؤمنانه چه اقداماتی انجام دادید؟

در مرحله اول ۳۱۳ سبد کالا به ارزش هر سبد ۳۰۰ هزار تومان با کمک خیران آماده و تحویل نیازمندان شد، این کار در مرحله دوم به ۲۱۰ سبد رسید و در مرحله سوم ۲۳۰ سبد توزیع کردیم و همچنین ۳۲ رأس گوسفند اهدایی مردم قربانی و گوشت نذری بین نیازمندان توزیع شد. همه خادمیاران رضوی شهرستان هزینه مهمانی‌های افطار دهی خود را در این زمینه صرف کردند.

 

کد خبر 944256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha