توجهی به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نمی شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: متاسفانه توجهی به اجرای این سند نمی شود و شاید گاهی اوقات آقایان به آن نگاه کرده اند، آن را بسته اند.

«جبار کوچکی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد تعلل در اجرای سند تحول اداری آموزش و پرورش گفت: هفت الی هشت سال است از عمر طرح تحول آموزش و پرورش می گذرد. این سند، سند جامعی است و در راستای ارتقابخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی طراحی شده است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه پنج وزیری که بعد از تصویب این سند آمدند و رفتند، هیچ کدام نتوانستند دولت را قانع کنند که یک لایحه بیاورد تا بخشی از این سند اجرایی شود. اجرای این سند نیاز به قانون دارد و باید بودجه کافی برای آن دیده شود. مجلس نمی تواند در این رابطه طرحی ارایه دهد چرا که شورای نگهبان در این رابطه ایراد اصل 75 قانون اساسی را مطرح می کند.

 

وی تصریح کرد: در این سند بحث رتبه بندی معلمان، تحول در نظام ابتدایی، حرفه آموزی دانش آموزان، آموزش معلمان در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی دیده شده است که همه این مسایل نیاز به قانون دارد و باید دولت در این رابطه لایحه بیاورد، کتابچه دست آنهاست، شاید گاهی اوقات آن را نگاه کرده اند و بسته اند اما توجهی به آن نداشته اند.

 

کوچکی نژاد تصریح کرد: در مقدمه این سند تاکید شده است که هدف تربیت انسان هایی فداکار، متدین، انقلابی، عاشق امام و رهبری و کشور جمهوری اسلامی ایران، امانت دار و راستگو است. تاکید بسیاری در این سند بر روی توجه به مناطق محروم همچنین اینکه معلمان از کانال دانشگاه فرهنگیان در دانشگاه شهید رجایی به استخدام آموزش و پرورش در می آیند، شده است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نزدیک به 10 سال از این سند می گذرد اما ما هنوز شاهدیم که آموزش و پرورش برای بکارگیری معلمان از ماده 28 استفاده می کند و نیروهای آزاد را برای معلمی استخدام می کند در حالی که باید نیروی انسانی که قرار است در آموزش و پرورش به امر آموزش و تربیت بپردازد در دانشگاه فرهنگیان آموزش دیده باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مباحثی که در آن سند به آن توجه شده است، بحث پرورش است که باید همگام با آموزش پیش برود. متاسفانه در حال حاضر بحث پرورش در کشور ما مغفول مانده است و بسیاری از مشکلات ما در سیستم آموزشی نیز از همین مسئله نشات می گیرد./

کد خبر 944271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha