نشست نقد و بررسی کتاب «دختری مبارز با بیست و هفت سال سن» برگزار می‌شود

حجت الاسلام رادمرد از برگزاری نشست نقد و بررسی کتابی با محوریت حضرت معصومه(س) با عنوان «دختری مبارز با بیست و هفت سال سن» خبرداد و گفت: این نشست یازدهم تیرماه در حرم مطهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین رادمرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، اظهار داشت: همزمان با ولادت کریمه اهل بیت، حضرت معصومه(س) و دهه کرامت، تازه‌ترین کتاب در رابطه با زندگی  ایشان با عنوان «دختری مبارز با بیست و هفت سال سن» با تأکید بر زندگی سیاسی و سابقه طاغوت‌ستیزی حضرت، به چاپ رسید.

 

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ائمه الهدی(ع) با بیان این که این کتاب در سه بخش نوشته شده است، افزود: در بخش اول به زندگی اجتماعی و سیاسی حضرت با تأکید بر سابقه مبارزاتی و طاغوت ستیزی آن حضرت و در بخش دوم تحلیل و بررسی زیارت‌نامه ایشان که از امام رضا(ع) نقل شده است می پردازد.

 

وی اضافه کرد: همچنین بخش سوم این کتاب در رابطه با نقشه‌های جغرافیایی مسیر مهاجرت حضرت معصومه(س) تا رسیدن به شهر قم و موقعیت حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم را نشان می دهد و علاوه بر آن تصاویر قدیمی و جدید حرم بانوی کرامت در بخش انتهایی کتاب قابل مشاهده است.

 

حجت الاسلام رادمرد بیان داشت: مهم‌ترین هدف تألیف این کتاب تأکید بر شخصیت فعال سیاسی و اجتماعی حضرت معصومه(س) به عنوان یک دختر مورد تأیید ائمه(ع) است که در راه مبارزه با طاغوت و حمایت از ولی امر زمان خود به مسافرت طولانی مدت و خسته کننده از مدینه تا قم می رود و در همین مسیر به شهادت می‌رسد.

 

وی با بیان این که این کتاب با دیگر کتب نوشته شده در این حوزه دارای تفاوت هایی است، گفت: از جمله کتاب‌هایی که در رابطه با حضرت معصومه(س) نوشته شده می‌توان به «در عصمت بانوی ملکوت»، «عمه سادات»، «حضرت معصومه(س) فاطمه دوم» و کتاب «کراماتی از کریمه اهل بیت(س)» اشاره کرد که از وجوه تمایز این کتاب نسبت به کتاب های دیگر نیز می توان به تأکید این کتاب از بعد مبارزاتی و سیاسی حضرت معصومه(س) به جای تأکید بر بعد اخلاقی و خانوادگی زندگی آن حضرت یاد کرد.

 

مدیرعامل مؤسسه ائمه الهدی(ع) خاطرنشان ساخت: در این کتاب برای نخستین بار نقشه‌های جغرافیایی مسیر مهاجرت حضرت معصومه(س) با رعایت کامل استانداردهای سازمان جغرافیایی به چاپ رسیده است؛ این کتاب توسط امیر جهانی‌فرد، سیدجلال نورافشان و محمدرضا حقیقت نوشته و در انتشارات ائمة الهدی در قطع رقعی و در ۸۰ صفحه به چاپ رسیده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به نشانی اینترنتی www.ketabshia.ir و یا به کتابفروشی صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مراجعه و یا با شماره ۳۷۱۷۵۳۶۱-۰۲۵ تماس حاصل نمایند.

 

وی از برگزاری مراسم «نقد و بررسی » کتاب یاد شده نیز خبرداد و گفت: این مراسم روز چهارشنبه(11تیرماه) ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات حضرت خدیجه (س)حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور مولفان و 5 نفر از کارشناسان تاریخ برگزار می‌شود و  اهم برنامه ها نیز بررسی اهمیت و جایگاه حضرت معصومه(س)، معرفی کتاب، بیان انتقادات و ویژگی های کتاب به همراه پاسخگویی مولفان خواهد بود.

کد خبر 944347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha