شأن و جایگاه حضرت معصومه(س) فقط به جهت فرزند امام بودن نیست

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی با تأکید بر این که شأن و جایگاه حضرت معصومه(س) فقط به جهت دختر و خواهر امام بودن نیست، گفت: ایشان به مرتبه از کمال انسانی رسیده که حقیقت وجودی والایی پیدا کرده و مقام کرامت از آن اوست.

حجت الاسلام «اسماعیل محمدی کرمانشاهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) به تبیین جایگاه ایشان پرداخت و اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) به شرافت فرزندی امام كاظم نایل آمده و نسبت خواهری با امام رضا(ع) دارد و نیز عمه امام جواد(ع) است.

 

پژوهشگر پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) افزود: همه این موارد صفات ارزشمند و كمالی اوست، اما اصل گوهر وجودی ایشان آن است که به مرتبه انسان کامل نایل آمده و این سر برتری وجود او بر دیگر زنان و دختران ائمه  و دیگران و است.

 

وی با بیان این که حضرت معصومه(س) در سایه این مرتبه والای انسانی از برگزیدگان شمرده می‌شود، گفت: چنانکه می بینیم ائمه علیهم السلام قبل از ولادت او، هنگام زندگی او و پس از وفاتش در مدح او سخن می گویند و بهشت را زیبنده و پاداش زایران او بر می شمارند.

 

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی خاطرنشان ساخت: او کسی است که دارای شأنی از شئون امامت است و حرم او حرم اهل بیت(ع) است چه اینکه در زیارتنامه او، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را نیز زیارت می کنیم و و زایر او زایر اهل بیت(ع) است. زیرا با زیارت او همه را زیارت کرده است.

 

وی با بیان این که سری از اسرار وجود حضرت معصومه(س) کراماتی است که از آن وجود شریف صادر شده است، عنوان کرد: در تعریف کرامت گفته اند: «کرامت، امر خارق العاده ای است که خداوند جهت گرامی داشت دوستان خاص خالص خویش پیش آرد و فرق آن با معجزه آن است که معجزه برای اثبات نبوت یا امامت باشد ولی کرامت چنین نباشد».

 

معاون فرهنگی اسبق حرم مطهر حضرت معصومه(س) یادآور شد: این ها کراماتی است که همه در عین بزرگ بودن در مقابل حقیقت وجود او کوچک است، زیرا آنکه به کمال رسید مصداق حقیقی خليفة الله است و برای او که جانشین خداست، تحفه ای از جانب رب الارباب است، اما در واقع همه اینها پرتوی از روی دوست است.

کد خبر 944121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha