تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی استان ضروری است

نیکبخت با اشاره به اهمیت تسریع در تکمیل پروژه های درمانی استان، گفت: تکمیل بیمارستان های در حال ساخت بستر تقویت خدمات درمانی است.

« محمد رضا نیکبخت» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  سرعت بخشي در تكميل و بهره برداري از پروژه هاي عمراني درماني ضروري است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با اشاره به شرایط امروز جامعه در مقابله با بحران کرونا، افزود: خدمت در حوزه سلامت و درمان بسيار مهم و ارزشمند است و اين خدمات بايد با بهترين كيفيت ارائه شود.

 

وی با اشاره به حساسیت شغلی کادر پزشکی و پرستاری در بحث مبارزه با کرونا، افزود: پزشکان متخصص، پرستاران و حتی دیگر نیروهای بیمارستانی در استان لرستان با جسارت کامل و با رعایت نکات لازم و ضروری، بر اساس پروتکل های بهداشتی به بحث کرونا ورود پیدا کردند و با اثرگذاری موثر خود، توانستند به مداوای بیماران کرونایی بپردازند. 

 

نیکبخت ادامه داد: در این شرایط کرونایی که در همه ی حوزه های کاری مشکل وجود دارد ؛ اما مشکل بیمارستان ها باید مشکل اول به حساب بیاید زیرا بیمارستان های شهدای عشایر و شهید مدنی به خاطر فرسودگی و کمبود فضای فیزیکی ، جوابگوی نیاز فعلی ما نیستند.

 

وی ادامه داد: می طلبد هرچه زودتر نسبت به شروع و تکمیل پروژه های نیمه کاره بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نیایش و بیمارستان سوختگی ۳۲ تختخوابی در کمالوند خرم آباد و بیمارستان های ۲۵۰ تختخوابی رازی کوهدشت و ۲۵۶ تختخوابی گهر دورود، اقداماتی مناسب صورت بگیرد و این پروژه ها به سر انجام برسند.

 

نیکبخت خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات، برای شروع و ادامه ی ساخت بیمارستان های شهرستان های کوهدشت و دورود جمعا ۱۲۰ میلیارد تومان از بانک وام دریافت کرده ایم و صحبت هایی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این شهرستان ها ، مسئول محترم قرارگاه خاتم و وزیر محترم بهداشت شده است تا اقداماتی موثر برای تکمیل پروژه هایی که از قبل راکت یا نیمه کاره رها شده اند، برداشته شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه از خریداری دستگاه های جدید ام آر آی ، سی تی اسکن و سی تی آنژیو برای بیشتر شهرستان های استان و بیمارستان های شهدای عشایر، شهید رحیمی و شهید مدنی خرم اباد خبر داد و  اظهار کرد: با این اقدام، در صورت راه اندازی و نصب تجهیزات خریداری شده ، تمام نیازهای بیمارستانی استان فراهم می شود و کمبود تجهیزاتی نخواهیم داشت. 

کد خبر 944430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha