پارلمان عراق بازداشت نیروهای حشد شعبی را پیگیری می کند

عضو ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که پارلمان این کشور در خصوص حمله اخیر به مقر نیروهای حشد شعبی با مشارکت آمریکایی ها تحقیق می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المعلومه، یک نماینده پارلمان عراق عضو ائتلاف فتح این کشور از تحقیقات پارلمان درباره اتفاق چند روز پیش دستگیری اعضای حشد شعبی خبر داد. «محمد البلداوی» نماینده جنبش فتح در پارلمان عراق گفت: در حال پیگیری موضوع هستیم و در نظر داریم موضوع را روشن کنیم.

 

البلداوی گفت: این اقدام به نظر نمی رسد از سوی دولت عراق برنامه ریزی شده باشد و باید ردپای نظامیان آمریکایی را در آن جستجو کرد. حالا پارلمان عراق در حال تحقیق این موضوع است.

 

وی گفت: این اقدام در خاک عراق علیه امنیت ملی صورت گرفته است چون حشد شعبی جزئی از قشر مردم محسوب می شود.

 

این نماینده عراقی در ادامه افزود: آمریکا می کوشد از طریق هدف قرار دادن نهادهای نظامی از داخل این نهادها، میان نیروهای حشد شعبی و سرویس مبارزه با تروریسم عراق اختلاف ایجاد کرده و در کشور فتنه انگیزی کند.

 

البلداوی خاطرنشان کرد: هدف قرار دادن مقر حشد شعبی در منطقه الدوره همزمان با بازگشت عناصر تحت پیگرد در سایه زد و بندهای سیاسی نشانه ای از نقشه جدید آمریکا در عراق است.

 

روز گذشته برخی گروه های سیاسی اعلام کردند که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور نسبت به حمله به مقر حشد شعبی ابراز تاسف کرده است.

کد خبر 944474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha