نصب المان ها در شهر شیراز با رعایت موازین اسلامی و اصول زیبا شناختی

تنوری گفت: المان ها و مجسمه های شهری باید مطابق با موازین اسلامی در شهر شیراز نصب شوند و برای نصب المان های کتاب و کتابخوانی، اصول زیبا شناختی رعایت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمد تنوری»، امروز (سه شنبه 10 تیر) با اشاره به جلسه یکصد و بیست و سوم کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز به خبرنگاران گفت: در این جلسه، طرح پیشنهاد برگزاری جشنواره جهانی «اهل بیت (ع) در شیراز» مطرح شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: برای برگزاره این جشنواره جهانی با تعاملات انجام شده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت امور خارجه برای رایزنی با کارداران سیاسی و فرهنگی کشورهای اسلامی، اقداماتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری شیراز مکلف شده است تا نتایج مقدمات لازم برای برگزاری این جشنواره در شیراز را در قالب لایحه به شورای شهر شیراز ارائه کند.

وی ادامه داد: دعوت از اساتید و شاعران جهانی حوزه اهل بیت (ع) برای داوری آثار، ارائه اشعار با موضوعات مرتبط و ... در شمار این مقدمات قرار دارد.

تنوری اعلام کرد: یکی از پیشنهادات دیگر در شیراز، تقاضای نصب المان‌های شهری با موضوع کتاب و کتابخوانی در سطح شیراز است زیرا این اقدام برای کسب عنوان «پایتختی کتاب جهان» از سوی یونسکو، نقش موثری خواهد داشت.

وی با تاکید بر مواد چهار و ۶ ماده چهار اساسنامه مصوب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گفت: المان ها و مجسمه های شهری باید مطابق با موازین اسلامی در شهر شیراز نصب شوند و برای نصب المان های کتاب و کتابخوانی، اصول زیبا شناختی رعایت شوند.

کد خبر 944486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha