دهه کرامت فرصت شناخت و رشد معرفتی نسبت به فرهنگ و سیره رضوی است

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اهمیت سهم اهتمام فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در گرامیداشت دهه کرامت گفت: دهه کرامت فرصت شناخت و رشد معرفتی نسبت به فرهنگ و سیره رضوی است.

« حجت الاسلام روح الله مختاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص دهه کرامت و اهمیت این ایام گفت: دهه کرامت سرفصلی برای تبیین فرهنگ کرامت است که برگرفته از صفت کریمه در حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا(ع) است.

 

امام جمعه شهرستان ساوجلاغ افزود: سیره رضوی یعنی همان مقام و منزلتی که در وجود مبارک حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه سلام الله علیها به ظهور نشست و امروز یک الگوی شاخص برای هر یک از پیروان حقیقی ایشان است.

 

به گفته خطیب نماز جمعه ساوجبلاغ، انسان کریم و سخاوتند هرگز احدی را از خود نمی راند و همواره با سیره و منشی برگرفته از صفت الهی کریمی خداوند، دیگران را مورد عنایت قرار می دهد.

 

وی با اشاره به برنامه ویژه روز دختران که به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها در مصلی نماز جمعه ساوجبلاغ  سال ۹۸ با عنوان هزاران لبخند، هزاران ریحانه برگزار شد توضیح داد: روز میلاد حضرت معصومه (س) فرصتی برای پرداختن به جایگاه ارزشمند دختران است تا فضیلت مقام و شخصیت والای آنان در میان اجتماع و خانواده یادآور شود همچنین دختران ما با الگو قرار دادن حضرت معصومه (س) راه درست زندگی را پیدا و دنبال کنند.

 

این استاد حوزه در محور دیگر سخنان خود به شیوع بیماری کرونا و مانع شدن برای برپایی جشن های دهه کرامت به صورت ویژه اشاره کرد و گفت: دهه کرامت فرصت شناخت و معرفت به سیره رضوی است که در قالب سخنرانی ها و جشن های دهه کرامت یادآوری می شود ولی در سال جاری این مهم بیشتر در قالب فضای مجازی جهت پیدا کرد و این به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا است.

 

حجت الاسلام مختاری مطرح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ساوجبلاغ به ویژه کانون فرهنگی هنری مصلی نماز جمعه این شهر همواره در تبعیت از فرهنگ و سیره رضوی پیشگام بوده اند و انتظار می رود با ایجاد شرائط موثر فرهنگی و تربیتی در فضای کانون در جذب نوجوانان و جوانان با هدف تبیین سیره فرهنگ رضوی همواره موفق عمل کنند.

 

 

 

کد خبر 944511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha