صدور مفاصا حساب موقوفات و اماکن متبرکه هرمزگان

محمدی از صدور بیش از۷۰۰ مفاصا حساب موقوفات، اماکن متبرکه و مؤسسات خیریه در استان هرمزگان خبرداد.

« علی محمدی »، رئیس اداره تحقیق و شعبه حسابرسی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد: تعداد بیش از ۷۰۰ مفاصا حساب سال ۹۸ موقوفات منفعتی و اماکن متبرکه و مؤسسات  خیریه استان هرمزگان توسط اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف در مرحله حسابرسی و صدور مفاصا حساب است.


وی افزود: صدور مفاصا حساب براساس ماده ۱۴ قانون اوقاف  و رعایت مواد قانونی ۷ قانون و تبصره های آن با شعبه حسابرسی اداره تحقیق می باشد و این مفاصا حساب به منزله کارنامه مالی سالانه موقوفات و اماکن متبرکه است.


رئیس اداره تحقیق و شعبه حسابرسی اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به اینکه درآمد سال موقوفه با هزینه کرد سال مالی موقوفه رسیدگی و مورد بررسی قرار می گیرد، عنوان کرد: هزینه کرد درآمد موقوفه باید مطابق با نیت واقف هزینه ها صورت گرفته شود که عمل بسیار شفاف و حائز اهمیت است.


محمدی اضافه کرد: در موقوفات غیرمتصرفی نیز تعداد ۲۰۹ مفاصا حساب در سامانه جامع پس از حسابرسی صادر و مابقی که اطلاعات مالی آن بصورت دستی است که توسط شعبه حسابرسی اداره تحقیق بررسی و صادر شده است.

 
وی افزود: برای تمامی موقوفات متصرفی که زیر نظر خود سازمان اوقاف است، مفاصا حساب صادر می شود و متولیان منصوصی که بخواهند از معافیت های مقرر در ماده دو قانون مالیات های مستقیم استفاده کنند، ملزم به ضوابط  مقرر در آئین نامه اجرایی قانون اوقاف است و این مفاصا حساب به منزله اظهارنامه مالیاتی است.

 

 

 

کد خبر 944756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha