تبلیغ یعنی تفاهم با مردم و به میدان آوردن آن‌ها در مقام مسئولیت

سعیدی نژاد با بیان اینکه تبلیغ یعنی تفاهم با مردم و به میدان آوردن آن‌ها در مقام مسئولیت؛ گفت: باید در تفاهم با مردم آن‌ها را با ظرفیت‌های زندگی و ابعادی که در آن حضور دارند همراه کرد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان به نقل ازروابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،‌ «عاطفه سعیدی نژاد» در تشریح نقش بانوان در مردمی کردن تبلیغ و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبر ی(مدظله) گفت: تبلیغ یعنی تفاهم با مردم و به میدان آوردن آن‌ها در مقام مسئولیت؛ بنابراین باید در تفاهم با مردم آن‌ها را با ظرفیت‌های زندگی و ابعادی که در آن حضور دارند همراه کرد.

 

مدیرکل امور فرهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به این موضوع که ظرفیت‌های تبلیغی حوزه بانوان بسیار گسترده است گفت: زنان ظرفیت‌های فطری و طبیعی در ایجاد ارتباط با دیگران دارند؛ در واقع اگر زنان متوجه توان بالای خود در اثر گذاری شوند و نسبت به آن توانمندی‌هایشان را افزایش دهند می‌توانند مبلغان خوبی برای دین باشند.

 

مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در این رابطه اذعان کرد: تبلیغ را نباید از زندگی جدا کرد و به نظر امروزه کسی مبلغ بهتری است که اثر گذاری بیشتری داشته و توانایی ارتباط گیری بهتری با محیط پیرامون خود داشته باشد؛ زنان قابلیت این مهم را دارند و فطرتاً مبلغ هستند.

 

سعیدی نژاد تأکید کرد: اگر زنان این ظرفیت‌ها را افزایش داده و دستگاه‌های فرهنگی هم بر این مهم کمک کنند، زنان مبلغان خوبی برای دین می‌شوند و معنای تبلیغ مردمی را محقق می‌کنند.


وی ضمن تأکید بر نقش زنان در امور تبلیغی افزود: ما می‌گوییم که جامعه زنان انقلابی، که دغدغه دینی و انقلابی دارند، اگر متوجه این توانایی بشوند می‌توانند اثر گذار بوده و در ادامه آن موجب شوند که مردم پیرامونشان نسبت به انقلاب اسلامی دغدغه‌مند شوند و به میدان بیایند.

 

عاطفه سعیدی نژاد با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید در این راه نقش مؤثر داشته باشند بیان کرد: نکته اینجاست که ما به‌عنوان یک دستگاه فرهنگی تنها می‌توانیم سخنمان را به جامعه پیرامون خودمان که مذهبی هستند برسانیم و اگر این جامعه بتواند در حیطه پیرامون خود مؤثر باشد، این سخن به آن محیط که شامل مخاطب عام مردمی است خواهد رسید و در این مسیر اصل، کنشگر کردن جامعه زنان است که برای تحقق آن باید فعالیت‌های مختلفی انجام گرفته و دستگاه‌های مختلف فرهنگی در مقولات مختلف وظیفه خود را پیدا کنند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: ما به دلیل کمتر استفاده کردن از ظرفیت‌هایمان فکر می‌کنیم که این ظرفیت‌ها وجود ندارند، ولی اگر از حل مسئله و نیاز سنجی شروع کنیم متوجه داشته هایمان و قدرت هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف خواهیم شد، که می‌توانیم با آن اقدامات ملی را شروع کنیم.

 

مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش ویرایش‌گری دختران در جامعه گفت: تبلیغ و اثر گذاری در محیط پیرامونی به معنای دیگر خود ویرایش گری محیط اطراف خواهد بود؛ یعنی دختران بتوانند ناظر به هدف والا، مقدس و انقلابی‌ که دارند محیط اطرافشان را یک قدم به سمت جلو حرکت دهند.

 

وی در ادامه بیان کرد: این محیط نزدیک برای خانم ها می‌تواند محیط‌های مختلفی باشد، از جمله رفت و آمد‌های فامیلی، عروسی و دیگر رویداد‌های اجتماعی که همه آن‌ها ظرفیت‌های مهم تبلیغی به شمار می‌آیند.

 

سعیدی نژاد عنوان داشت: ظرفیت تبلیغ غیر مستقیم در زندگی نقش بسزایی دارد و بسیار اثر گذار است و در این نوع تبلیغ می‌توان با ایجاد گرایش، فرصت اغناء مخاطب را پیدا کرد. در این نوع تبلیغ؛ گرایش اهمیت بیشتری نسبت به نگرش دارد و اساساً می‌شود به واسطه عواطف، دیگران را قانع کرد‌ و این فرصت یک فرصت جدی برای زنان است.

 

مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان خاطر نشان کرد: دختران هم می‌توانند در محیط‌های مختلف مؤثر باشند و ما هم می‌خواهیم تا زنان و دختران مذهبی منفعل را فعال کرده تا متوجه توان و مسئولیت اثر گذاری خود شوند و در این راه توانمند باشند تا به این وسیله اتفاقات مهم فرهنگی تبلیغی که باید رخ دهد.

 

 

 

کد خبر 944833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha