۵۵ واحد تولیدی گیلان تعطیل شد/ شناسایی  ۲۳۱  متخلف اداری

مسرور از افزایش پرونده های گزارشی در سازمان بازرسی گیلان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: مبارزه با فساد، وظیفه یک قوه نیست بلکه همه قوا باید در ریشه کنی فساد همت گمارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیف الله مسرور» امروز( چهارشنبه، ۱۱ تیر) در جمع اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه وظیفه اولیه سازمان بازرسی، نظارت راهبردی است اظهار کرد: پس از نظارت، وظیفه سازمان بازرسی برخورد با مفاسد و انحراف از قانون است.


بازرس کل استان گیلان افزود: برای مبارزه با مفاسد، همه قوا و دستگاه ها باید در حوزه های مختلف اقدام کنند و بار سنگین این مهم به تنهایی از عهده قوه قضائیه بر نمی آید.


وی اولویت فعالیت سازمان بازرسی در سال جاری را آسیب شناسی موانع تولید عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید از اولویت های وظایف امسال سازمان بازرسی است.


مسرور به تعطیلی ۵۵ واحد تولیدی گیلان که به دلیل بدهی در تملک بانک ها هستند اشاره کرد و افزود: این تعطیلی ها برای استان یک فاجعه است و اگرچه بانک ها طبق قانون، واحدهای فوق را از سال ۸۳ تاکنون تملک کرده اند اما مطمئنا با این اقدام، چرخ تولید از چرخش باز ایستاده و جمعیت قابل توجهی بیکار شده اند.


وی ادامه داد: در راستای انجام وظایف اولویت دار سازمان بازرسی در حال رایزنی و مشورت با مقام های ارشد قضایی در استان هستیم تا راهکاری برای بازگشت این واحدهای تولیدی به چرخه تولید بیابیم.


مسرور به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان بازرسی در سال ۹۸ پرداخت و اعلام کرد: در سال گذشته ۲۳۱ نفر متخلف اداری در استان شناسایی شدند که شامل پنج مدیرکل، یک فرماندار، ۲۱ شهردار ادوار مختلف و ۲۰ عضو شورا بود.


وی افزود: همچنین ۲۱۳ نفر بر اساس گزارش های سازمان بازرسی محکوم شدند و با ارائه ۲۸ گزارش کیفری به دستگاه قضایی، ۸۲ نفر به عنوان متهم معرفی شدند.


به گفته بازرس کل استان، بیشترین مصادیق اتهام های گزارش شده، موارد مالی بوده است که این آمار نسبت به استان های دیگر، رقم بالایی است.


وی ادامه داد: در سال گذشته، سازمان بازرسی گیلان از ترخیص و توزیع سه هزار تن کنجاله مسموم به داخل کشور ممانعت کرد که می توانست در صورت استفاده توسط دام ها و انتقال از طریق محصولات دامی به بدن انسان، منجر به بروز سرطان های دستگاه گوارش شود.


مسرور با اشاره به هشدار سازمان بازرسی به دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره شیوع ویروس کرونا در بهمن ماه سال گذشته اظهارکرد: با شیوع بحران کرونا که همچنان هم در استان و کشور ادامه دارد، بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی ۲ ماه به استان زیان مالی وارد شد که آسیب شناسی این بحران های اقتصادی ناشی از کرونا و راهکارهای تعدیل آن از اولویت هایی است که کارشناسان سازمان بازرسی بر روی آن متمرکز هستند.


وی تاکید کرد: در سال گذشته یک هزار و ۸۵۰ پرونده گزارش در سازمان بازرسی به ثبت رسیده که نسبت به سال ۹۷، از رشد ۴۵ درصدی برخوردار بوده است.

کد خبر 944878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha