سیستم اداری باید سازش را به سمت خدمت کوک کند

نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم اداری باید سازش را به سمت خدمت کوک کند و تسهیل گری برای حفظ سرمایه گذار در شهرستان باید در دستور کار دستگاه ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج، «علی آذری» امروز پنج‌شنبه در نخستین حضورش در جلسه شورای اداری با تبیین برنامه ها و رویکردها و تاکید بر پایان دادن اختلافات سیاسی و فکری و اهتمام برای توسعه در همه حوزه ها گفت: تشکیل کمیته تسهیل گری و انعطاف دادن به قوانین در اولویت فعالیت ها برای حفظ سرمایه گذاران در شهرستان است.

 

 

نماینده مردم شهرسنان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی این کمیته روند اداری اجرای طرح ها را  امضا می کند دستگاه دیگر  برای چه چیزی ی باید نگران باشد؟!

 

 

آذری گفت: در شهرستان یک سند یا مدل اقتصادی تعریف نشده و اندک برنامه ها هم در این حوزه روی کاغذ باقی مانده و مداخله گری دولت در شهرستان دیده نمی شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه صحبت از توسعه در سایه داشتن خط مشی و سند و نقشه معنا پیدا می کند، بیان داشت: تحول در محور اداری اولویت است و تمام برنامه ها با شناخت  زیر ساخت ها و امور زیربنایی  شهرستان اجرا می شود.

 

 

آذری افزود: در محورهای اداری به اظهار اکثر مردم نگرش خدمت گرا نداریم و  چرا نباید نگرش حفظ و نگهداری سرمایه گذار در ادارات ما باشد؟

 

 

 وی با جمع متفکران خواندن اعضای جلسه شورای اداری افزود: چطوراست که  همیشه این جلسات  تشکیل می شود اما خروجی آن در بین مردم احساس نمی شود سیستم اداری باید سازش را به سمت خدمت کوک کند.

 

 

آذری گفت: محورهای تحول و توسعه در شهرستان تعریف شده و برای کارآمدی بهتر، مدیران ظرف 10 روز برنامه ها و موانع توسعه فاروج و نظام روستایی حوزه کاریشان را ارائه کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه، دستور تحقق اجرای طرح آسفالت راه بیرم آباد به امیر آباد، بهسازی راه زادک، بهره برداری از  استخر ورزشی، آبرسانی مجتمع جعفرآباد، آبرسانی به  روستاهای ریزه و کلاته شاهمیر، احداث زمین چمن، تکمیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان از رئیس سازمان برنامه و بودجه گرفته شده  افزود: برنامه ها برای شهرستان های  فاروج و قوچان در سه محور کشاورزی و دامداری با نگاه به قوت بخشی به بخش صنعت و خدمات با توجه به ضعف آن و توسعه پایدار روستایی تبیین شده است.

 

 

رقم سرمایه گذاری یک طرح  معادل 15 سال اعتبار شهرستان است

 

فرماندار فاروج گفت: در شرایطی که مجموع اعتبار توزیع شده امسال دستگاه شهرستان معادل 220 میلیارد ریال آنهم با احتمال تخصیص 50 درصدی است، یک سرمایه گذار در اجرای یک طرح معادل 15  سال اعتبار شهرستان در حال هزینه است.

 

 

مسعود صادق تیتکانلو افزود: سرمایه گذار واحد صنعتی تولید کاغذ شهرستان با 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری در فاز اول معادل اعتبار 15 ساله شهرستان هزینه می کند.

 

 

 وی گفت: رویکرد محدود کردن توجه و برنامه ها به اعتبارات دولتی در شرایطی که این ارقام محدود و معمولا نیمی از آن تخصیص می یابد، اشتباه است.

 

 

صادق افزود: در حوزه ساختاری و مدیریتی مشکلاتی داریم و بوروکراسی اداری در بعضی بخش  ها دست و پاگیر شده که برطرف کردن آن در شهرستان شدنی نیست و در کلان کشور این مسائل باید حل شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه با وجود طرح های ناتمام، از تعریف طرح جدید پرهیز کرده ایم، بیان داشت: از ابتدای سال 10 طرح از جمله مجتمع فرهنگی، استخر ورزشی، سالن ورزشی کارگران، آب شرب شهرهای فاروج و تیتکانلو و... به جد در

دست پیگیری است تا تعدادی از این طرح ها به هفته دولت برسد  و کام مردم از مزایای بهره برداری از آن شیرین شود.

 

 

کد خبر 945106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha