۵ کانون فرهنگی و هنری جدید در سطح مساجد شهرستان هلیلان راه اندازی می شود

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۵ کانون فرهنگی و هنری جدید در سطح مساجد روستایی و شهری شهرستان هلیلان تاسیس می شود، گفت: از طرح های کارآفرینی کانون های مساجد روستایی شهرستان هلیلان در سال جهش تولید حمایت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در دیدار با فرماندار شهرستان تازه تاسیس هلیلان، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری در جوار مساجد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، دینی و هنری به عنوان پایگاه های مهم فرهنگی میزبان جوانان و نوجوانان هستند.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ایلام فعالیت دارند، گفت: هم اکنون ۵ کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی شهرستان هلیلان وجود دارد و تلاش می شود تا پایان سال جاری بر اساس سهمیه ای که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اختیار ستاد استانی قرار داده ۵ کانون فرهنگی و هنری جدید در سطح شهرستان تازه تاسیس هلیلان راه اندازی شود.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد امروز در مناطق روستایی و دور افتاده شهرستان هلیلان منشا برکات و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد و امام جماعت مساجد هستند، ابراز کرد: کانون های مساجد در سال جاری و با شیوع ویروس منحوس کرونا، نقش مهمی در راستای مبارزه با این ویروس و جلوگیری از شیوع آن از طریق اطلاع رسانی در فضای مجازی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی داشته اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام افزود:  رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار و رمضان با عنوان طرح ملی «راهکار» در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در سال جاری اجرا شد که هدف از آن جمع آوری کمک های مردمی و خیرین و توزیع در بین آسیب دیدگان از کرونا بوده است و خوشبختانه در سطح روستاهای شهرستان هلیلان نیز این طرح به خوبی اجرا شده است.

 

چراغی پور یا بیان اینکه یکی از سیاست ها و برنامه های ستاد فهما در کشور توجه به مناطق محروم و کم برخوردار است، ابراز کرد: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است در تلاش هستیم با برگزاری دوره های آموزشی، توجه ویژه ای به حوزه کارآفرینی در روستاهای شهرستان هلیلان انجام شود.

 

وی در ادامه خواستار توجه ويژه فرماندار شهرستان هليلان در راستای حمایت و تقويت امکانات و تجهيزات کانون هاي فرهنگي و هنري اين شهرستان شد و خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد امروز به عنوان ظرفیت های بزرگ فرهنگی و دینی در سطح کشور مطرح بوده و مورد توجه ویژه وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند.

 


فرماندار شهرستان هليلان نيز در اين ديدار  نیز با تقدير از فعاليت هاي گسترده ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان در مناطق محروم و روستايي این شهرستان، اظهار کرد:با توجه به سطح محروميت شهرستان هليلان تاسيس مراکز فرهنگي همچون کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد نقش موثري در رفع محروميت اين شهرستان دارد.


« سعید شهبازي» با اشاره به اينکه شهرستان هليلان در سال 98 از بخش به شهرستان ارتقا پيدا کرده است، تصريح کرد: زير ساخت هاي فرهنگي در اين منطقه بسيار ضعيف است که مي‌طلبد مسئولان توجه ویژه ای در راستای ارتقای شاخص های فرهنگی و دینی در سطح این شهرستان داشته باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می شود در سال جاری توجه ویژه ای در راستای حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تاسیس کانون های جدید در این شهرستان با لحاظ اعتبار در حد توان صورت گیرد.

کد خبر 945201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha