سند «عفاف و حجاب» گیلان تدوین می شود

زارع گفت: سند عفاف و حجاب گیلان، بومی‌سازی شده سند عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگ تدوین می‌شود تا جهت اجرا به دستگاه‌ها به‌عنوان سند عفاف و حجاب استان ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(پنج‌شنبه، ۱۲ تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلی رشت با بیان اینکه عفاف و حجاب موضوعی در عرصه فرهنگ عمومی است گفت: همه موضوعات این عرصه الزاما با مشارکت آحاد مردم محقق‌شدنی است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه حجاب با صرف یک دستور اداری و بخشنامه امکان‌پذیر نیست افزود: باید یک راهکار عملی برای تقویت این باور عمومی ارائه شود.

 


وی تاکید کرد: برای تقویت باور عفاف و حجاب به‌ویژه در نسل جوان باید از روش اقناعی بهره گرفت.

 

زارع با اشاره به تدوین سند عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال گذشته تصریح کرد: این سند حاصل هزاران ساعت نفر کار در حوزه‌های مختلف کارشناسی و مدیریتی و یک دستور العمل جامع است.


وی با تاکید بر اینکه ترویج گسترده فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت آحاد مردم به‌ویژه خانواده‌هاست افزود: باید جهت دستیابی به اهداف ترسیم شده در این حوزه و تقویت سرمایه‌های اجتماعی از روش‌های اقناعی و ایجابی در تقویت باور فرزندان استفاده کنیم و با تجربه‌اندوزی به ارائه راهکار بپردازیم.

 

استاندار گیلان بر لزوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: سند عفاف و حجاب گیلان، بومی‌سازی شده سند عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگ تدوین می‌شود تا به دستگاه‌ها به‌عنوان سند عفاف و حجاب استان ابلاغ شود.

 

وی از حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با عفاف و حجاب در دانشگاه گیلان خبر داد و تصریح کرد: از طرفیت نخبگان و دانشگاهیان در صدا و سیما و سایر رسانه‌های استان به‌منظور اطلاع‌رسانی لازم جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر بهره گرفته شود.

 

زارع با تاکید بر استفاده از ابزار هنر به‌ویژه موسیقی در ترویج این فرهنگ عنوان داشت: ذائقه موسیقی جوانان از موسیقی سنتی به پاپ تغییر یافته و هنر این است که از این نوع موسیقی برای ترویج شعائر دینی و اسلامی بهره گیریم در غیراینصورت گرایش به موسیقی‌های غربی افزایش می‌یابد.

 

وی در پایان خواستار نظارت بر اماکن ورزشی در حوزه حجاب شد و خاطرنشان ساخت: تیم‌های نظارتی به‌منظور نظارت بر اماکن ورزشی دولتی و خصوصی در استان تشکیل شود تا با هنجارشکنان برخورد گردد.

 

کد خبر 945216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha