اهمیت حمایت نمایندگان مجلس در توسعه فعالیت کتابخانه های عمومی فارس

منوچهری گفت: لازم است تا نمایندگان مجلس با حمایت از فرهنگ کتابخوانی در توسعه هر چه بیشتر فعالیت کتابخانه های عمومی سهیم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (پنج شنبه 12 تیر) در دیدار با «فرهاد طهماسبی»، نماینده منتخب مردم شهرستان های نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به حوزه فرهنگ از نیازهای اساسی کشور و دغدغه های رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس افزود: لازم است تا نمایندگان مجلس با حمایت از فرهنگ کتابخوانی در توسعه هر چه بیشتر فعالیت کتابخانه های عمومی سهیم باشند.

وی با اشاره به نیازهای کتابخانه های عمومی شهرستان های فارس بیان کرد: ساخت کتابخانه در «قطرویه» که فاقد کتابخانه است با همکاری یک واحد صنعتی در استان آغاز خواهد شد.

منوچهری اضافه کرد: در استهبان نیز با رفع مشکل اعتبارات مربوط به انشعابات، تا 2 ماه آینده کتابخانه عمومی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به مشکلات قانون کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد: ایراداتی وجود دارد که روند کار را برای توسعه و بهبود کتابخانه با مشکل مواجه می کند و بودجه عمرانی برای این کار در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با ذکر موفقیت های فارس در این حوزه ادامه داد: روستای «خواجه جمالی» شهرستان بختگان در دور سوم جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به عنوان روستای نمونه در سطح ملی معرفی شد.

منوچهری اعلام کرد: انتخاب کتابدار نمونه کشوری طی چندین سال گذشته از شهرستان نی ریز، داشتیم که از افتخارات استان فارس است.

در این دیدار، «فرهاد طهماسبی»، نماینده منتخب مردم شهرستان های نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیز توجه به حوزه کتابخوانی را از برنامه های پیش رو دانست.

کد خبر 945238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha