اهل سبقت در خیرات، از فضل کبیر الهی یعنی بهشت عدن بهره می‌برند

آیت‌الله جاودان گفت: اهل سبقت در خیرات، از فضل کبیر الهی یعنی بهشت عدن بهره می‌برند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» به مناسبت دهه کرامت در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ما کتاب را ارث قرار دادیم برای امتی که برگزیده ما بودند.

وی افزود: این امت سه دسته بودند، دسته‌ای بر خود ظلم کردند، دسته‌ای میانه‌رو و دسته‌ای هم اهل سبقت در خیرات بودند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه خداوند از همه ما می‌خواهد که به سرعت کار کنیم و از دیگران سبقت بگیریم، عنوان کرد: کار برخی افراد جانبازی در راه خدا است و تلاش می‌کنند در انجام خیرات از دیگران پیشی بگیرند. اگر کسی توانست در خیرات سبقت بگیرد فضل الهی شامل حال او شده است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: افرادی که تلاش می‌کنند قلب خود را سالم و احیاء کنند اهل سبقت می‌شوند، سعی کنیم اثر و نتیجه حسد، بخل، شهوت و سایر رذایل اخلاقی را انتقال ندهیم تا در درون ما خفه شوند.

وی با بیان اینکه همه لحظات مراقب باشیم کاری انجام دهیم که مورد رضای خدا باشد بالاتر از این عبادتی وجود ندارد، گفت: مومن حقیقی مراقب قلب خود است که دچار گمراهی نشود، امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند بر در قلب خود نشستم و نمی‌گذارم غیرخدا وارد شود.

آیت‌الله جاودان افزود: حداکثر کوششی که برخی می‌کنند این است که گناه نکنند اگرچه این هم خوب است اما اهل سبقت تلاش می‌کنند همواره دور خداوند متعال طواف ‌کنند، چنین افرادی به فضل کبیر می‌رسند.

استاد حوزه علمیه درباره مفهوم فضل کبیر اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) همواره دعا می‌کردند که خدایا ما را از صالحان قرار ده، آن صالحینی که حضرت ابراهیم(ع) می‌خواستند ۱۴ معصوم(ع) بودند که میخواست در صف آنها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انسان بنابر ظرفیتی که دارد جزو صالحان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد:‌ اهل سبقت در خیرات از فضل کبیر الهی یعنی بهشت عدن بهره می‌برند، خدا را سپاسگزاری می‌کنند به این علت که غصه را از دل آنها برده است. آنها اعتقاد دارند که رب ما غفور و شکور است.

آیت‌الله جاودان در پایان بیان کرد:‌ اگر در مقابله با هوای نفس زحمت بکشید خداوند بسیار غفور و شکور است.

 

کد خبر 945240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha