طلاب برای کار فرهنگی تبلیغی در سواحل دریا آموزش ببینند

حجت‌الاسلام محمدی لائینی به اوضاع نابسامان سواحل دریا اشاره کرد و گفت: به لحاظ اقلیم مازندران، باید طلاب برای کار فرهنگی تبلیغی در سواحل دریا آموزش ببینند و در طول سال برنامه‌های فرهنگی برای حضور مسافران و گردشگران داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز (12 تیر) در دیدار مجمع نمایندگان طلاب قم در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، بابیان اینکه فعل برگزاری این جلسات خوب است اما پیگیری مصوبات این جلسات از اهمیت بیشتری برخوردار است، اظهار کرد:  در خصوص مصوباتی که صورت می‌گیرد باید بدانیم کدام مصوبه به سرانجام رسیده و کدام انجام‌نشده تا برنامه‌ریزی شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران بابیان اینکه توجه به توسعه و گسترش دین و فرهنگ باید در اولویت کار این مجمع باشد، افزود: اقتصاد در مرتبه دوم قرار دارد چراکه غفلت از فرهنگ زیان‌بار است؛ دغدغه‌های فرهنگی باید جدی گرفته شود.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی به آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها در حوزه پوشش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برخی از مسائل دست ما نیست ما باید توسط رسانه‌ها مطالبات به‌حق فرهنگی، دینی را پیگیر باشیم؛ آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی باید حرف اول ما باشد.

 

وی حضور ۷ هزار طلبه‌ مازندرانی مقیم در شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: همه این طلاب باید انقلابی و به خط باشند، اگر می‌خواهیم انقلابی باشیم مشکلات زیادی را باید تحمل‌کنیم، بخشی از مطالبات می‌توان آتش به اختیار و جهادی توسط طلاب مرتفع شود.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی به اوضاع نابسامان سواحل دریا اشاره کرد و افزود: به لحاظ اقلیم مازندران، باید در طول سال برنامه‌های فرهنگی تبلیغی برای حضور مسافران و گردشگران تدارک دیده شود، برگزاری نماز جماعت، قرائت دعا و برگزاری مسابقات قرآنی و دینی در سواحل دریا، می‌تواند کمک‌کار ما در راستای حذف ضد ارزش‌ها باشد.

 

وی بابیان اینکه طلاب باید برای کار فرهنگی در دریا آموزش ببیند، گفت: طلاب در مکان‌های پرتردد شهر در ایام مختلف با برپایی خیمه مراسم پرسش و پاسخ داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه طلاب نیز مانند سایر مشاغل به خاطر شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند، عنوان کرد: طلاب و مشکلات آن‌ها بررسی شود و در قالب کمک مؤمنانه به این قشر اثرگذار توجه شود.

 

وی با اشاره به فعالیت طلاب در بخش تغسیل و تدفین اموات کرونایی در قالب قرارگاه جهادی حضرت موسی بن جعفر (ع)، گفت: حضور طلاب و روحانیون در خط مقدم تغسیل و تدفین اموات کرونایی موجب ایجاد آرامش روانی در جامعه شده است.

کد خبر 945244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha